۰
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۱

اعتراف ترامپ به ساده‌لوح بودن کارکنانش

ترامپ در ارزیابی کارکنانش در سازمان اطلاعات درباره پروژه هسته‌ای ایران تاخت و آن‌ها را ساده‌لوح خواند.
ترامپ در ارزیابی کارکنانش در سازمان اطلاعات درباره پروژه هسته‌ای ایران تاخت و آن‌ها را ساده‌لوح خواند.
به گزارش ایسنا، به نقل از دهیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به اظهارات کارکنانش در سازمان اطلاعاتی درباره ایران در توییتی نوشت: به نظر می‌رسد که کارکنان سازمان اطلاعات در مواجه با تهدیدات ایران، بسیار ساده‌لوح و بی‌تفاوت هستند. هنگامی که من به ریاست جمهوری رسیدم، ایران در خاورمیانه و فراتر از آن مشکلاتی ایجاد می‌کرد. از زمان پایان توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، آن‌ها بسیار متفاوت شده‌اند.
نیویورک تایمز نیز در یک گزارش جدید مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای جهانی نتیجه‌گیری شده است که ایران در حال حاضر اقدامی برای ساختن بمب هسته‌ای ندارد که این به طور مستقیم با اقدامات اولیه سیاسی دونالد ترامپ در تقابل است.
این نتایج بخشی از «ارزیابی سالانه تهدید جهانی» می‌باشند که روز سه‌شنبه منتشر شد و همچنین بر خطر رو به افزایش تهدیدات سایبری از جانب روسیه و چین که مطرح شده است «امروز بیش از هر زمان دیگری از اواسط ۱۹۵۰ متحد هستند»، اشاره می‌کند.
یکی از سناتورهای این نشست که به بررسی این گزار ش می‌پرداخت، نظر جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای پرسید.
هاسپل در این‌باره گفت: ایران به این توافق پایبند است، اما افزود که مقامات ایرانی در حال بررسی اقداماتی هستند که «موجب کم کردن تبعیت آن‌ها» از توافق می‌شود.
این مقام ارشد سیا همچنین در این باره گفت: آن‌ها مقدمات این را فراهم می‌کنند که در صورت اتخاذ این تصمیم (انجام دادن اقداماتی برای عدم تبعیت از توافق) قادر به عقب‌نشینی باشند؛ بنابراین در حال حاضر آن‌ها پایبند به توافق هستند؛ اما ما شاهد آن هستیم که در میان خودشان مباحثه‌هایی دارند، چرا که به آن منافع اقتصادی که امیدوار بودند از توافق نصیب‌شان شود، دست نیافته‌اند.
همچنین دن کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در ادعای بی اساس خود درباره ایران به آن‌چه حمایت مداوم تهران از تروریسم در اروپا و خاورمیانه از جمله پشتیبانی از حوثی‌های در یمن و شبه‌نظامی‌های شیعه در عراق خوانده شد، اشاره کرد.
وی به این ادعای خود افزود: در داخل ایران هم تندروها به مقابله و تحریک رقیبان میانه‌رو خود ادامه خواهند داد.
کوتس درباره پایبندی ایران به برجام گفت: تهران حتی با اعلام دونالد ترامپ در ماه مه مبنی بر خروج آمریکا از توافق، همچنان به به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.
وی همچنین گفت: ما بر این باور نیستیم که ایران در حال حاضر عهده‌دار فعالیت‌هایی است که ما آن‌ها را برای تولید تجهیزات هسته‌ای ضروری می‌دانیم.
این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا با توجه به این اظهارات خود گفت: اگرچه مقامات ایرانی «به طور علنی تهدید کرده‌اند که از مرزهای توافق هسته‌ای که منافع وعده داده شده را برای آن‌ها نداشت پا فراتر می‌گذارند»؛ از جمله این تهدیدها می‌توان به از سرگیری فروش نفت و پایان‌بخشی به تحریم‌های آمریکا علیه دادوستد آن در سراسر جهان اشاره کرد.
با استناد بر وب‌سایت رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمانو، دبیر کل آژانس انرژی اتمی در بخشی از بیانیه‌ای که برای هیأت‌های نمایندگی آژانس نوشت فعالیت هسته‌ای ایران را در آخرین گزارش خود در ماه آذر تأیید کرده بود.
در متن این بیانیه چنین آمده است: گزارش من پیرامون تأیید و نظارت در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ (سال ۲۰۱۵) شامل فعالیت متناسب و درست آژانس در این کشور طی چند ماه گذشته است.
ایران تعهدات مربوط به مسائل هسته‌ای خود را بر اساس برنامه جامع اقدام عمل مشترک به جای می‌آورد.
کد مطلب: 102101
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *