۰
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

کدام کارگران عیدی کامل می‌گیرند؟

مهم‌ترین عناوین خبر این هفته در حوزه کار و تعاون به واریز عیدی کارگران با حقوق بهمن اختصاص داشت.
مهم‌ترین عناوین خبر این هفته در حوزه کار و تعاون به واریز عیدی کارگران با حقوق بهمن اختصاص داشت.
به گزارش ایسنا، این هفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از واریز عیدی و پاداش پایان سال کارگران با حقوق بهمن ماه خبرداد و از کارفرمایانی که توان پرداخت عیدی به کارگران را دارند خواست تا با حقوق بهمن ماه، عیدی و پاداش پایان سال نیروهای کار خود را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه منعی برای واریز عیدی و پاداش پایان سال کارگران در بهمن ماه وجود ندارد، گفت: میزان عیدی کارگران بسته به مدت قرارداد و کارکرد آنها متفاوت است. کارگران به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند و عیدی و پاداش پایان سال را کسانی کامل می‌گیرند که یکسال در کارگاه یا مجموعه مشغول کار بوده و ارتباطشان را با محل کار قطع نکرده و بیمه‌پردازی آنها به طور کامل صورت گرفته باشد.
برابر مصوبه شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته، حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان تعیین شد که بر اساس قانون مصوب مجلس، کارفرمایان باید حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال به کارگرانشان بدهند. عیدی امسال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان است.
کد مطلب: 102117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *