۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

بازداشتگاه کهریزک مرکز نگهداری معتادان شد

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک نیروی انتظامی به مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده 16) با نام «سروش» خبر داد.
معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک نیروی انتظامی به مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده 16) با نام «سروش» خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه عباسی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از انتشار مجموعه پیام های «کاربین» برای پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر مرکز کهریزک به عنوان مرکز نگهداری معتادان متجاهر به فعالیت می پردازد. چهارشنبه هفته گذشته تعدادی معتاد از سطح شهر (تهران) جمع آوری و غربال و تعدادی از آنان به مرکز سروش ارجاع داده شدند.
معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: زنان معتاد نیز به مراکز دیگر ارجاع داده شدند که گزارش تکمیلی این اقدامات در آینده اعلام می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مرکز کهریزک یا سروش فعلی، کمبود فضای نگهداری معتادان متجاهر را جبران می کند، گفت: این مرکز کمک کننده است؛ بهزیستی تنها بود و زیرساخت های لازم را نداشتیم.
عباسی افزود: از هر سازمانی که بتواند بر اساس پروتکل ها و برنامه های بهزیستی پیش برود و همکاری کند، کمک می گیریم؛ نیروی انتظامی نیز در این حوزه ورود پیدا کرده است اما باید بر اساس پروتکل های درمانی بهزیستی، عمل کند و نظارت بهزیستی نیز به طور قطع وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد. بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.
چند هفته پیش نیز سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده بود که 50 هزار و 109 نفر از معتادان متجاهر در 6 ماهه ابتدای امسال در مراکز ماده 16 و تبصره 2 ذیل آنها پذیرش شدند.
مراکز ماده 16، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی هستند که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند.
مراکز تبصره 2 نیز که در کنار این مراکز ایجاد شده اند، مراکز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.
«کاربین» مجموعه پیام هایی است که سازمان بهزیستی در فضای مجازی به منظور پیشگیری از اعتیاد منتشر می کند.
کد مطلب: 102209
برچسب ها: کهریزک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *