کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در صورت استرداد شکنجه خواهم شد

15 بهمن 1397 ساعت 14:34

«حکیم العریبی» عضو سابق تیم ملی فوتبال بحرین با اعتراض به درخواست استردادش از سوی دادگاهی در تایلند، گفت : مرا به بحرین تحویل ندهید در آنجا شکنجه می شوم.


«حکیم العریبی» عضو سابق تیم ملی فوتبال بحرین با اعتراض به درخواست استردادش از سوی دادگاهی در تایلند، گفت : مرا به بحرین تحویل ندهید در آنجا شکنجه می شوم.
به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره، العریبی فوتبالیست سابق تیم ملی بحرین با حضور در دادگاهی در تایلند به درخواست استردادش به بحرین اعتراض کرده و کلیه اتهامات وارده علیه خود را تکذیب کرد.
طبق این گزارش پس از هفته‌ها بازداشت در تایلند، دادگاه رسیدگی به موضوع استرداد این فوتبالیست بحرینی به این کشور امروز برگزار شد.
العریبی در سال 2014 از بحرین گریخته، تابعیت استرالیا را گرفت اما در جریان سفر به تایلند توسط پلیس این کشور دستگیر شد و بیم آن می رود که به بحرین تحویل داده شود.
وی در جلسه امروز دادگاه خود از قاضی خواست او را به بحرین تحویل ندهند چرا که جانش به خطر می‌افتد. حکومت آل خلیفه در بحرین العریبی را شکنجه کرده است.
دولت استرالیا پیس از این به طور رسمی با ارسال نامه ای از «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر تایلند خواست تا فوتبالیست بحرینی- استرالیایی بازداشت شده دراین کشور،پس از آزادی به بحرین بازگردانده نشود.
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز با صدور بیانیه ای از دولت نظامی تایلند خواست تا تمهیداتی به کار گیرد که از بازگشت حکیم العریبی به استرالیا مطمئن شود.
این درحالی است که دادستانی تایلند اعلام کرده که درخواست رسمی دولت بحرین برای بازگرداندن العریبی را نیز دریافت کرده است.
رسانه ها گزارش دادند: بازیکن 25 ساله اسبق تیم ملی بحرین که در حال حاضر برای تیم نیمه حرفه ای «پاسکو واله» ملبورن استرالیا توپ می زند، در 27 نوامبر سال جاری توسط پلیس مهاجرت تایلند بازداشت شد.
العریبی پیشتر در مصاحبه با رسانه ها گفته بود که وی در جریان آغاز تظاهرات و اعتراضات مردم بحرین در سال 2011 بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پنج سال بعد موفق شده است تا پناهندگی کشور استرالیا را دریافت کند.
العریبی در دادگاهی در بحرین، به طور غیابی به اتهام تخریب بخشی از یک ایستگاه پلیس در این کشور به 10 سال زندان محکوم شد؛ این در حالی است که او می گوید در زمان وقوع جرم منتسب به وی، در خارج از کشور در یک مسابقه شرکت داشته است.
وزارت امور خارجه بحرین هم در بیانیه ای مدعی شد که العریبی در حین محاکمه به قطر فرار و سپس به ایران رفته است .
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.


کد مطلب: 102363

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102363/صورت-استرداد-شکنجه-خواهم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir