۰
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳

با رفتن کی‌روش مشکل حل شد

به گفته عضو کمیته بررسی برنامه‎های المپیک فدراسیون‎ها، مسئولیت تیم فوتبال امید برای حضور در میادین کسب سهمیه به صورت کامل با فدراسیون است و کمیته ملی المپیک نقشی در این زمینه ندارد.
به گفته عضو کمیته بررسی برنامه‎های المپیک فدراسیون‎ها، مسئولیت تیم فوتبال امید برای حضور در میادین کسب سهمیه به صورت کامل با فدراسیون است و کمیته ملی المپیک نقشی در این زمینه ندارد.
به گزارش مهر، 
اصغر رحیمی با اشاره به پیگیری نشست های بررسی برنامه های المپیکی فدراسیون ها گفت: یکی از فدراسیون های مورد نظر برای برگزاری هرچه زودتر نشست، فوتبال است. به هر حال فوتبال ایران طی ۴۰ سال گذشته موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است. مهم است که برای این دوره بازی ها در این رشته هم کسب سهمیه شود به خصوص که از ماه ها پیش وضعیت سرمربی آن هم مشخص بوده و در کل طی ماه های گذشته به خاطر بازی های آسیایی، اردوهایی تمرینی هم برگزار شده است. 
برگزاری نشست با مسئولان فدراسیون و تیم فوتبال امید
وی با بیان اینکه از وضعیت تیم فوتبال امید و روند آماده سازی این تیم خیلی هم بی اطلاع نیستیم، خاطرنشان کرد: بازیکنان این تیم به صورت سنتی که به درست و غلط بودن آن کاری ندارم، هفته ای چندبار دور هم جمع می شوند و تمرین می کنند اما لازم است که در نشستی ویژه برنامه های المپیکی تیم امید همچون دیگر رشته ها به صورت دقیق بررسی شود. البته هنوز زمان برگزاری این نشست مشخص نیست اما احتمالا هفته آینده آن را برگزار خواهیم کرد به خصوص اینکه فدراسیون فوتبال دیگر از دغدغه تیم ملی و جام ملت‌های آسیا خارج شده است. 
تیم فوتبال امید مشکلی بابت شرایط سنی ندارد
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با یادآوری حضور تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی ادامه داد: قرار بود بازیکنان تیم امید به لحاظ سنی به گونه ای برای اعزام به جاکارتا انتخاب شوند که برای رقابت های انتخابی المپیک و بعد از آن المپیک مشکلی بابت حضور نداشته باشند. بنابراین نباید این تیم برای المپیک مشکلی از این حیث داشته باشد. البته که از عملکرد تیم امید در بازی های آسیایی اصلا راضی نبودیم اما این امید را داریم که بعد از ۵۰ - ۴۰ سال تیم فوتبال امید بتواند برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند. 
صفر تا صدِ پشتیبانی فنی تیم امید با فدراسیون فوتبال است
رحیمی با تاکید بر اینکه بحث فنی و پشتیبانی تیم فوتبال امید از صفر تا صد با خودِ فدراسیون فوتبال است، خاطرنشان کرد: این سیاستی است که کمیته ملی المپیک نسبت به همه رشته ها دارد. فدراسیون فوتبال هم به عنوان متولی باید خودش برنامه های تیم امید را برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک و بعد از آن بازی های المپیک - در صورت کسب سهمیه - جمع کند. مسئولیت فنی این کار از صفر تا صد با خودِ فدراسیون فوتبال است و این فدراسیون است که باید پاسخگوی هر نتیجه ای باشد. حمایت و پشتیبانی کمیته بعد از کسب سهمیه است. 
دغدغه همکاری باشگاه ها با تیم فوتبال امید
عضو کمیته بررسی برنامه های المپیکی فدراسیون ها در مورد چالش هایی که تیم امید برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک با آن مواجه است توضیح داد و گفت: فکر می کنم مهمترین چالش مربوط به بازیکنان و شرایط استفاده از آنها باشد. این موضوعی است که حمید استیلی مدیر تیم امید هم در یکی از صحبت های خود به آن اشاره داشت. به هر حال این دغدغه وجود دارد که با شروع دوباره لیگ، باشگاه ها با تیم امید همکاری لازم را داشته باشند و بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار دهند. البته این یک موضوع دو طرفه است. کادر فنی تیم امید انتظار همکاری باشگاه ها در این زمینه را دارد از طرفی باشگاه ها هم چون برای جذب بازیکن خود هزینه کرده اند، می خواهند آنه را دراختیار داشته باشند. 
بررسی چالش های تیم فوتبال امید 
وی تصریح کرد: بسیاری از اوقات تیم امید و در کل تیم های ملی از این موضوع لطمه خورده اند. در هر صورت در نشستی که به زودی با تاج و اعضای کادر فنی تیم فوتبال امید خواهیم داشت تمام چالش ها و مشکلات تیم امید را بررسی خواهیم کرد. به آنها ورود می کنیم تا برای برطرف شدن شان کمکی داشته باشیم اگرچه مسئولیت تیم امید و نتایج آن به صورت کامل با فدراسیون است. 
برطرف شدن مشکلی که کی روش مسبب آن بود
رحیمی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه کارلوس کی روش اجازه استفاده از تمرین را به بازیکنان تیم امید نمی داد، گفت: این یکی دیگر از چالش های تیم امید طی ماه های گذشته بود. حتی وقتی تیم ملی ایران نبود یا در کل تمرینی نداشت، کی روش به تیم امید اجازه تمرین در زمین را نمی داد. این موضوعی بود که در بین صدها کشور فقط در ایران شاهد بودیم و احتمالا از این به بعد وجود ندارد. 
کسب سهمیه المپیک فوتبال از جام جهانی سخت تر است
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در فوتبال کسب سهمیه المپیک از جام جهانی سخت تر است، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع هم نگاه متفاوتی است که در فدراسیون فوتبال به تیم ملی و تیم امید وجود دارد. برای تیم ملی و مسابقاتی که در پیش دارد همه شرایط به طور کامل مهیا می شود اما تیم امید خیلی از مسائل و فاکتورها نادیده گرفته می شود. بنابراین نباید ناکامی ها را فقط گردن سرمربی یا یک عامل دیگر انداخت. 
تیم فوتبال امید ایران هم شانس کسب سهمیه دارد و هم مدال آوری
«در مجموع با توجه به شرایط فعلی فکر می کنید امیدی به کسب سهمیه المپیک توسط تیم فوتبال امید وجود داشته باشد؟»، این پرسشی بود که رحیمی در پاسخ به آن گفت: چرا نشود کسب سهمیه کرد؟، همیشه و در تمام ادوار امید به کسب سهمیه بود اما عامل تاثیرگذار و اصلی که همدلی است، وجود نداشته است. امیدواریم این بار این مهم مهیا باشد. بازیکنان تیم امید شایستگی کسب سهمیه را دارند. اصلا دلیل اینکه باشگاه ها با در اختیار گذاشتن آنها مشکل دارند این است که این بازیکنان قابلیت های خوبی دارند که خودِ باشگاه ها هم می خواهند در هر شرایطی از آنه استفاده کنند. به نظر هم برای تیم امید شانس کسب سهمیه وجود دارد و حتی مدال آوری؛ مگر عراق چطور به جمع چهار تیم برتر راه یافت.
عضو کمیته بررسی برنامه های المپیکی فدراسیون ها در پایان گفت: در رده سنی جوان ها و امیدها، بازیکنان از آنجا که شناخت کاملی نسبت به هم ندارند بدون ترس رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. همین مسئله خیلی از اتفاقات غیرقابل پیش بینی را رقم می زند. امیدواریم تیم امید برای این دوره المپیک با درایت مسئولان فدراسیون و برنامه های کامل و اجرای به موقع صاحب سهمیه شود. 

 
کد مطلب: 102406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *