۰
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸

شروط نمایندگان برای انتخابات میان دوره‌ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شروطی را برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌ فاقد نماینده تعیین کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شروطی را برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌ فاقد نماینده تعیین کردند.
به گزارش ايسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مواد یک و دو طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.
طبق ماده یک این طرح، ماده چهار قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۸۷.۹.۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
ماده ۴ _ چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه اصلی باطل و یا به هر دلیل متوقف شود به نحوی که منجر به عدم انتخاب نماینده شود و یا اعتبارنامه منتخبین مورد تایید مجلس شورای اسلامی واقع نشود و یا به علت فوت، استعفا و یا هر علت دیگر، حوزه انتخابیه‌ای یک یا چند نماینده خود را از دست دهد، انتخابات میان دوره‌ای در حوزه‌های فاقد نماینده همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
تبصره ۱ _ چنانچه تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمتر از چهار پنجم مجموع نمایندگان شود و بیشتر از یک سال به پایان دوره نمایندگی باقی باشد، وزارت کشور مکلف است ظرف مدت پنج ماه پس از تاریخ اعلام آن توسط مجلس شورای اسلامی با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را در حوزه‌های مربوطه برگزار کند.
تبصره ۲ _ در انتخابات میان دوره‌ای کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده باشند و یا در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند.
طبق ماده ۲ این طرح عنوان فصل دوم قانون به «حوزه‌بندی و کیفیت انتخابات» اصلاح می‌شود.
کد مطلب: 102410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *