۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱

عفو عمومی 50هزارنفری در کار نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آنچه درباره بخشودگی تحت عنوان عفو 50 هزار نفری مطرح شده درست نیست و نباید تعبیر شود که به زودی50 هزار مجرم از زندان ها آزاد می شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آنچه درباره بخشودگی تحت عنوان عفو 50 هزار نفری مطرح شده درست نیست و نباید تعبیر شود که به زودی50 هزار مجرم از زندان ها آزاد می شوند.
به گزارش ایرنا، محمد باقر الفت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران هرمزگان افزود: آنچه اتفاق خواهد افتاد عفو معیاری است که ممکن است مجازات های مختلفی مانند انفصال از خدمت، جزای نقدی، شلاق و یا حبس برای افراد مورد بخشودگی قرار گیرد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از افشاگری های رسانه ای پیرامون جرائم و تخلف ها و فسادهای مختلف اظهار داشت: لایحه ای در حال تهیه و تدوین است که در صورت تصویب نهایی، افشاگران جرائم مورد حمایت و تشویق قرار می گیرند.
به گفته معاون قوه قضاییه بر اساس قانون پیشنهادی یاد شده، چنانچه یک افشاگری درست، منجر به پیشگیری از خسارت و وقوع جرم شود، درصد مشخصی از خسارت پیشگیری شده، به فرد افشاگر پرداخت می شود.
وی همچنین تاکید کرد: رعایت حقوق خبرنگاران در دادرسی ها را تضمین می کنیم.
دبیر شورای اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه همچنین از رویکردهای دستگاه قضایی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و اضافه کرد: تدبیرهای این بخش در قوه قضاییه موجب شد 500 واحد تولیدی و صنعتی که به خاطر مسائل حقوقی و قضایی تعطیل شده بودند ، دوباره فعال شوند و 10هزار کارگر به شغل های خود برگردند.
الفت یاد آور شد: قوه قضاییه سعی می کند دستوری که منجر به تعطیلی واحد تولیدی شود صادر نکند و دستورهای قبلی منجر به تعطیلی را نیز ملغی می کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین با توضیح درباره فعالیت سامانه 'سجام ' گفت: در این برنامه ، افرادی که به عنوان دیده بان شناخته می شوند، می توانند با مشاهده نشانه های احتمال جرم و تخلف، پیش از وقوع با استفاده از سامانه برخط (آنلاین) سجام آن را به مسوولان و متولیان در سطوح مختلف کشور گزارش کنند.
الفت، برنامه ها و راهبردهای اجرا شده در حوزه پیشگیری قوه قضاییه را موفق توصیف کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز نسبت به اثربخشی این برنامه ها اظهار رضایت کرده اند.
کد مطلب: 102531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *