کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قربانیان حادثه شکست سد در برزیل

19 بهمن 1397 ساعت 15:55

بر اساس آخرین آمار رسمی که روز جمعه انتشار یافت، تعداد جان باختگان حادثه شکست سد در نزدیکی شهر 'برومادینیوی' برزیل به یکصد و 57 تن افزایش یافت.


بر اساس آخرین آمار رسمی که روز جمعه انتشار یافت، تعداد جان باختگان حادثه شکست سد در نزدیکی شهر 'برومادینیوی' برزیل به یکصد و 57 تن افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد قربانیان حادثه شکستن این سد که پیشتر یکصد و 15 تن اعلام شده بود، بر اساس اخرین آمار رسمی دولت برزیل، به یکصد و 57 تن افزایش یافت.
بر اساس این آمار، تعداد مفقودان این حادثه مرگبار240 نفر اعلام شده است که با توجه به گذشت روزها از وقوع آن، انتظار می رود در روزهای آتی بر شمار جان باختگان افزوده شود.
پیشتر اعلام شده بود که ارتش برزیل برای تسریع در فرآیند امدادرسانی دست ‌کم یک هزار نیرو به منطقه اعزام کرده است.
پنجم بهمن ماه در پی شکست سدی در نزدیکی یک معدن سنگ ‌آهن در ایالت «میناس گرایس»، منطقه‌ای به وسعت یک میلیون متر مربع زیر گل و لای رفت.
با توجه به شمار بالای تلفات، نگرانی‌هایی درخصوص تکرار این حادثه، منجر به تخلیه برخی روستاهای نزدیک به دیگر سدهای ضایعات معدنی شده است.
هنوز علت حادثه اعلام نشده اما کارشناسان، انباشت بیش از حد ضایعات و عدم ایمن‌سازی سد از سوی شرکت مربوطه را از جمله عوامل احتمالی این رخداد می‌دانند.
دستکم پنج نفر از جمله تعدادی از مهندسان ساخت سد بازداشت و بازجویی شده اند.


کد مطلب: 102590

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102590/افزایش-قربانیان-حادثه-شکست-سد-برزیل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir