۰
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱

گفتگوی پامپئو با مدیر برنامه جهانی غذا

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو و دیداری با مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل به بررسی اوضاع بشری در ونزوئلا و یمن پرداخت.
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو و دیداری با مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل به بررسی اوضاع بشری در ونزوئلا و یمن پرداخت.
به گزارش ايسنا، رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل دیدار کرد. در این دیدرا مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا بر ضرورت یک توافق سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و همکاری آمریکا و این سازمان در کمک رسانی به این کشور درگیر جنگ داخلی به ویژه کمک‌های غذایی به مردم یمن توافق کردند.
براساس این بیانیه، پامپئو و بیسلی همچنین اوضاع در ونزوئلا را که درگیر بحران سیاسی است، مورد بررسی قرار دادند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه همچنین آورده است: مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل و وزیر خارجه آمریکا با بررسی اوضاع در ونزوئلا به مساله بحران انسانی در این کشور پرداخته که باعث شده تا میلیون‌ها تن از سکنه این کشور برای یافتن نیازهای اولیه خود شامل دارو و غذا به کشورهای همجوار بروند.
روز جمعه اولین محموله کمک‌های انسانی آمریکا در حمایت از جنبش گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا وارد مرزهای کلمبیا- ونزوئلا شد اما نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا این اقدام را "نمایش جعلی" خواند و این کمک‌ها را نپذیرفته است.
کد مطلب: 102659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *