۰
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲

"رها" تحت حمایت قانون قرار گرفت

رها دختر بچه یازده ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قانون قرار گرفت.
رها دختر بچه یازده ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قانون قرار گرفت.
مدیر کل بهزیستی ایلام روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از مراجعه و بررسی موضوع توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و با حکم دادستان ایلام این دختر بچه از قید شوهر بزرگسال خارج و تحویل بهزیستی شد.
زهرا همتی اظهار داشت: بعد از دستور دادستان استان ایلام مبنی بر بررسی ویژه وضعیت ازدواج رها کودک 11ساله هلیلانی با مرد بزرگسال، این موضوع صبح امروز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اعزامی این اداره کل به منزل رها و شوهرش مشخص شد که صیغه ازدواج این کودک در خارج استان انجام شده است .
همتی با ذکر اینکه رها متولد فروردین ماه سال 85 است ادامه داد:نتیجه بررسی کارشناسان اعزامی که رها نیز ان را تاییدکرده نشان می دهد که این ازدواج بخاطر و به ازای بدهی پدر به مرد 44 ساله انجام شده هر چند شوهر رها این موضوع را انکار کرده است.
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: بعد از گزارش تیم کارشناسی اعزامی به منزل رها و شوهرش دادستان ایلام با توجه به غیرقانونی بودن ازدواج کودکان کمتر از 13 سال حکم سلب سرپرستی این کودک را صادر کرد و رها در اختیار بهزیستی قرار گرفت.
وی گفت: رها اکنون به اداره کل بهزیستی ایلام تحویل و مورد حمایت قرار گرفته و پدرو شوهر رها نیز به علت این اقدام غیر قانونی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کد مطلب: 102705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *