۰
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲

قتل کودک بیگناه عربستانی به روایت رسانه ها

در پی انتشار فیلمی در چند روز گذشته درباره کشته شدن یک کودک عربستانی به نام «زکریا بدرعلی الجابر»، رسانه های سعودی با تایید کشته شدن این کودک اعلام کردند که قاتل وی بیمار روانی بوده اما هنوز مقام های رسمی عربستان موضع گیری در این باره نکرده اند.
در پی انتشار فیلمی در چند روز گذشته درباره کشته شدن یک کودک عربستانی به نام «زکریا بدرعلی الجابر»، رسانه های سعودی با تایید کشته شدن این کودک اعلام کردند که قاتل وی بیمار روانی بوده اما هنوز مقام های رسمی عربستان موضع گیری در این باره نکرده اند.
به گزارش ایرنا، روزنامه دولتی الیوم عربستان با تایید کشته شدن این کودک شش ساله از استان شیعه نشین الاحساء به نقل از «ناصر علی الفایز» پدربزرگ زکریا نوشت: دخترم در جده کار می کند. او به همراه فرزندش زکریا در سفری به شهر مدینه منوره بود. کودک شش ساله اش در نزدیکی یکی از قهوه خانه ها در جاده شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز در شهر مدینه المنوره خواست مقداری غذا بخورد که ناگهان جنایتکاری او را از آغوش مادرش ربود و شیشه یکی از مغازه ها را شکسته و آن شیشه شکسته را برای بریدن سر کودک استفاده می کند.
وی ادامه داد، در این هنگام مادرش تلاش می کرد تا کودکش را از چنگال این جنایتکار نجات دهد و از عابران کمک می خواست اما در نهایت به علت وحشت شدید در اغما فرو رفت زیرا فرزندش را غرق در خون دید. دخترم بر اثر این اغما به بیمارستان منتقل شد به ویژه اینکه او از بیماری قلبی رنج می برد.
پدربزرگ این کودک به این رسانه سعودی گفته است: این مرد جنایتکار نسبت به درخواست کسانی که وی را از این جنایت منع می کردند بی تفاوت بوده و حتی یکی از نیروهای امنیتی را نیز زخمی کرد اما ما پس از چند ساعت از این جنایت فهمیدیم که فرزندمان کشته شده است زیرا ابتدا به ما خبر دادند که او در بیمارستان است. همه خبر مرگ این کودک را مخفی نگه می داشتند زیرا برای حفظ جان مادرش که در کما رفته بود، تلاش می کردند.
الیوم همچنین نوشت که شهرک الشعبه شاهد حضور جمع بسیاری از مردم برای تسلیت گویی به خانواده این کودک بود و پدر کودک از عزاداران با این جمله که این قضا و قدر الهی است و ما اجر این مصیبت را از خداوند می خواهیم»، استقبال کرد.
این روزنامه همچنین افزود که بدر الجابر پدر این کودک از سازمان امنیت عربستان برای تحویل جسد فرزندشان و دفن آن در بقیع تشکر و قدردانی کرد.
عموی این کودک نیز به شبکه «روتانا» گفته است: این حادثه در یک مغازه (خواربار فروشی) در داخل ایستگاه که مادر و خواهران این کودک حضور داشتند، اتفاق افتاد. مرد جنایتکار کودک را در مغازه گرفت و با شکستن ویترین مغازه از آن برای بریدن سرکودک استفاده کرد. یکی از نیروهای امنیتی نیز که تلاش کرد در این قضیه دخالت کند، زخمی شد. پس از مراجعه به بیمارستان فهمیدیم که کودک فوت کرده است.
این شبکه تلویزیونی گزارش داد: برخی از ادعاها حاکی از ارتباط فرد قاتل با خانواده کودک دارد که خانواده کودک این موضوع را تکذیب کردند.
روزنامه دولتی سعودی «عکاظ» نیز با انتشار خبر کشته شدن این کودک، روز یکشنبه گزارش داد نمازگزاران مدینه روز شنبه پس از اقامه نماز ظهر، این کودک را تشییع کردند و در قبرستان بقیع به خاک سپردند.
روزنامه ها و شبکه های عربستانی همانند روزنامه السبق عربستان اعلام کرده اند قاتل این کودک شش ساله، بیمار روانی بوده و اختلال روحی داشته است.

**واکنش کاربران فضای مجازی
کاربران فضای مجازی عربستان از رسانه های این کشور و مسوولان امنیتی شهر مدینه به دلیل منتشر نکردن جزئیات این جنایت انتقاد کرده اند و خواستار افشای هویت جنایتکار و جزئیات این جنایت هولناک شده اند.
انتشار این خبر هولناک موجی از واکنش ها و نظرات و تحلیل ها را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته و هشتک های مختلفی از جمله با نام این کودک به راه افتاده و از این حادثه به عنوان جنایتی وحشیانه یادشده و خواستار اجرای قانون درباره این جنایتکار شده اند.
کاربران شبکه های اجتماعی، ادعای رسانه های عربستان مبنی بر داشتن بیماری روانی قاتل زکریا را تلاش برای بخشیدن قاتل یا تخفیف مجازات او دانستند. بر اساس قوانین عربستان حکم قتل عمد قصاص است.
کد مطلب: 102707
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *