۰
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴

بازتاب نمایش اقتدار 40 سالگی انقلاب

رسانه های آمریکایی همچون سایر رسانه های جهانی حضور گسترده ملت ایران در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پوشش داده و گزارش های متعددی درباره راهپیمایی 22 بهمن منتشر کردند.
رسانه های آمریکایی همچون سایر رسانه های جهانی حضور گسترده ملت ایران در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پوشش داده و گزارش های متعددی درباره راهپیمایی 22 بهمن منتشر کردند.
به گزارش ایرنا، شبکه سی.بی.اس نیوز در تارنمای خود نوشت: صدها هزار نفر در سراسر ایران به خیابان ها آمدند تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حضور جمع کثیری از مردم اظهار داشت که ایران برای تقویت توان موشکی خود اجازه نمی گیرد و با وجود تحریم های آمریکا قدرت نظامی خود را بالا می برد.
«الیزابت پالمر» خبرنگار سی.بی.اس گفت : هرچند هوا بارانی بود اما حال و هوای بانشاطی در مراسم وجود داشت. این شبکه با اشاره به تحریم هایی که دولت ترامپ وضع کرده، نوشت که در پاسخ به این اقدام فریادهای آشنای «مرگ بر آمریکا» در خیابان های تهران طنین انداز شد. 
روزنامه نیویورک تایمز نیز با اشاره به راهپیمایی تهران نوشت که ایرانی ها در هوای بارانی و فوج فوج به سمت خیابان انقلاب و سپس میدان آزادی راهپیمایی کردند. 
این روزنامه به حضور «خانواده ها» و «نوجوانان» در این راهپیمایی اشاره کرد و نوشت: هر ساله چنین راهپیمایی در روز 11 فوریه (22 بهمن) برگزار می شود اما امسال این راهپیمایی به رغم ناپایداری آب و هوا، گسترده تر بود. 
نیوزویک هم به تظاهرات میلیونی 22 بهمن پرداخت و نوشت که در جریان جشن سالگرد انقلاب 1979 (1357) ایران از «توطئه» آمریکا انتقاد کرده و وعده داد که توان نظامی خود را تقویت کند.
این نشریه در مورد توطئه های آمریکا علیه ایران به نقل از «برت بروئن» دیپلمات سابق آمریکایی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نوشت: دولت آمریکا به رغم تلاش های گسترده برای جلب حمایت کشورهای دیگر از موضع خود (علیه ایران) همچنان تا حد زیادی در مورد ایران منزوی است. 
«یو.اس.ای تودی» هم روزنامه دیگری بود که با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی ایران چهل ساله شد» نوشت: صدها هزار ایرانی روز دوشنبه سالگرد تاسیس جمهوری اسلامی و سقوط حکومت شاه که مورد حمایت آمریکا بود، را جشن گرفتند. 
این رسانه افزود: همان گونه که در راهپیمایی های ضدآمریکایی در ایران مرسوم است جمعیت زیادی از شرکت کنندگان پرچم های ایران را تکان می دادند و فریاد می زدند: مرگ بر آمریکا. آنها همچنین پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
وال استریت ژورنال در گزارشی تحت عنوان «ایران وعده داد به رغم تهدیدهای آمریکا توان نظامی خود را تقویت کند» نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری و سایر رهبران ایران در جشن های گسترده سالگرد انقلاب به آمریکا تاختند و تاکید کردند که تهران به تقویت سامانه های موشکی خود ادامه می دهد.
این روزنامه آمریکایی گزارش داد: همانگونه که در راهپیمایی های بزرگداشت انقلاب مرسوم است مردم پرچم های آمریکا و اسرائیل و آدمک های دونالد ترامپ را به آتش کشیدند. سایر راهپیمایان نیز بنرهایی را حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: «نه سازش، نه تسلیم» و «ما به غربی های فریبکار اعتماد نمی کنیم».
وال استریت ژورنال بخشی از اظهارات یک شهروند 72 ساله ایرانی را بازتاب داد و به نقل از وی نوشت: شاه از آنجایی که دست نشانده آمریکا بود، همچنان در ایران به شدت نامحبوب است و ساقط کردن وی همچنان مایه افتخار ایرانی هاست.
مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز دوشنبه با حضور پرشور مردم همزمان با سراسر کشور در تهران برگزار شد. حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت. 
شش هزار و 500 خبرنگار داخلی و خارجی مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش دادند که 300 تن از رسانه های بین المللی بودند تا تکرار طوفانی حرکت ملت ایران را برای مخاطبان خود در سراسر جهان گزارش کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی وی 'جان بولتون' و نیز 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پست های توئیتری در مورد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عجز خود را در مقابل حرکت گسترده مردم ایران نشان دادند.
کد مطلب: 102724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *