۰
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸

جمهوری اسلامی بمب اتم تولید نمی‌کند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب پای بند است و هیچ گاه بمب اتمی تولید نمی کند چرا که با کشتار بی گناهان مخالفیم و آن را حرام می دانیم.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب پای بند است و هیچ گاه بمب اتمی تولید نمی کند چرا که با کشتار بی گناهان مخالفیم و آن را حرام می دانیم.
به گزارش ايرنا، آیت الله «سید احمد خاتمی» شنبه شب 20 بهمن 97 در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه مشهد در سخنانی اظهارداشت ایران فرمول ساخت بمب اتمی را دارد اما هیچگاه قصد ساختن آن را ندارد که این بخش از صحبت های وی تفسیرهای متفاوتی در رسانه های خارجی داشت.
برخی رسانه ها نوشتند: امام جمعه موقت تهران هم‌اکنون از در دست داشتن «فرمول» ساخت چنین بمبی سخن می‌گوید اما وی توضیح بیشتری در این مورد نداد.
این رسانه ها همچنین این بخش از سخنان آیت الله خاتمی را به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل که گفته بود ایران بعد از برجام نه تنها اسناد برنامه هسته‌ای‌اش برای تولید بمب اتمی را از بین نبرد بلکه مواد هسته‌ای زیادی را در تورقوزآباد مخفی کرد، ربط دادند اما مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعا را رد کردند.
آیت الله خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا به این تفسیرها واکنش نشان داد و اظهارداشت: سخنان بنده در آن مراسم همان است که بارها مسوولان گفته اند فناوری هسته ای بومی شده است و معنای بومی شدن فناوری هسته ای یعنی این که عزیزان متخصص ایرانی در عرصه هسته ای توانمند هستند اما هدف ما ساخت بمب اتمی نیست.
وی تاکید کرد: ما به صراحت می گوییم که تولید بمب اتمی حرام است به دلیل این که پیغمبر اکرم (ص) فرمود حتی در شهرهای مشرکان هم سم نریزید یعنی سلاح کشتار جمعی استفاده نشود.
عضو هیات رییسه مجلس همچنین گفت: آنچه که ما به آن پای بند هستیم همان فتوای رهبر معظم انقلاب است. نظام اسلامی بمب اتمی تولید نمی کند چرا که ما با کشتار بی گناهان مخالفیم و حرام می دانیم.
آیت الله خاتمی افزود: برای من روشن است جنجالچی ها و به خصوص غربی ها به این توضیح بنده هم قانع نخواهند بود ولی حرف ، همان حرفی است که هزاران بار گفته شده مبنی بر این که فناوری هسته ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بومی شده است.
وی یادآور شد: بنده در همان سخنرانی گفتم که ما طبق فتوای رهبر معظم انقلاب بمب اتمی نخواهیم ساخت و مبنای آن نیز روایت نبی اکرم (ص) است.
کد مطلب: 102733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *