۰
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵

مایک پنس در ورشو علیه ایران سخنرانی میکند

تارنمای شبکه آمریکایی 'اِی بی سی' امروز به نقل از منابعی در کاخ سفید خبر داد که معاون رئیس جمهوری آمریکا این هفته به ورشو و مونیخ سفر می کند و علیه ایران و ونزوئلا موضع گیری خواهد کرد.
تارنمای شبکه آمریکایی 'اِی بی سی' امروز به نقل از منابعی در کاخ سفید خبر داد که معاون رئیس جمهوری آمریکا این هفته به ورشو و مونیخ سفر می کند و علیه ایران و ونزوئلا موضع گیری خواهد کرد.
بنابر گزارش ای بی سی، نشست 'آینده صلح و امنیت خاورمیانه' به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان از 24 تا 25 بهمن در ورشو برگزار می شود. 'مایک پنس' در جمع وزرای امور خارجه سخنران اصلی بوده و پیامی صریح به ایران می فرستد.
معاون ترامپ سپس به مونیخ می رود تا در کنفرانس امنیتی سالانه آن که از 26 تا 28 بهمن برگزار می شود، شرکت کند. وی در این کنفرانس به جاری ونزوئلا می پردازد. پنس پیش تر در جنوب ایالت فلوریدا با مخالفان دولت ونزوئلا دیدار کرده بود و به آنان وعده کمک به خوان گوایدو رهبر مخالفان و همراهی آمریکا با مردم ونزوئلا تا 'پایان رنج و برقراری آزادی' را داده بود.
پنس در جریان سفر به لهستان علاوه بر ملاقات با 'آندری دودا' رئیس جمهوری و 'ماتئوش موراویتسکی' نخست وزیر این کشور با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسرائیل، 'اشرف غنی' رئیس جمهوری افغانستان و 'پترو پروشنکو' رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار می کند.
جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ مایک پنس را در این سفر اروپایی همراهی می کند.
به گزارش ایرنا، علاوه بر پنس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست ورشو حضور خواهد داشت. وی دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرد و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
رویتزز پیش تر خبر داده بود که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسراییل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران مواجه شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیأتی بلندپایه در آن حضور یابد.
در نشستی که روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد روسیه شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقامات برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.
کد مطلب: 102783
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *