۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

درخواست مادورو از نظامیان

رئیس جمهوری ونزوئلا به ارتش این کشور دستور داد تا طرحی را برای استقرار دائمی نیروهای مسلح در مرز این کشور با کلمبیا با هدف جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز آمریکا اجرا کند.
رئیس جمهوری ونزوئلا به ارتش این کشور دستور داد تا طرحی را برای استقرار دائمی نیروهای مسلح در مرز این کشور با کلمبیا با هدف جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز آمریکا اجرا کند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه آر.تی در گزارشی عنوان کرد: نیکلاس مادورو روز گذشته خاطر نشان کرد که تقویت مرزهای ونزوئلا با کلمبیا برای تامین امنیت و شرایط آرام در کشور امری لازم و ضروری است.
مادورو افزود: استقرار دائمی نیروهای مسلح در مرز با کلمبیا، عدم نفوذ خارجی ها به داخل ونزوئلا را تضمین خواهد کرد. ما باید در راستای دفاع از سرزمین مان و همچنین جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز در برخی مناطق نیرو مستقر کنیم.
رئیس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا با حمایت واشنگتن طرح هایی علیه ونزوئلا در دست دارد. استقرار نیرو در مرز ونزوئلا با کلمبیا اقدامی موثر در مسیر جلوگیری از وقوع اقدامات تحریک آمیز خواهد بود.
مادورو ضمن متهم کردن مخالفان به موافقت با حمله امریکا به ونزوئلا و اشغال این کشور گفت: هرگز در تاریخ چنین اتفاقی رخ نداده بود.
به گزارش ایرنا، مادورو پیش از این بارها از طرح های آمریکا با حمایت هم پیمانانش در آمریکای لاتین برای کودتا در ونزوئلا خبر داده بود. در حالیکه دونالد ترامپ آشکارا اعلام کرده که گزینه نظامی در قبال ونزوئلا همچنان بر روی میز است، این گزینه در صورت اجرا می تواند پیامدهای فاجعه باری را در آمریکای لاتین به دنبال داشته باشد. این در حالی است که به نظر می رسد خوان گوایدو رهبر مخالفان که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، با توجه به اینکه ابزار لازم را برای تصاحب قدرت ندارد، به حضور نظامی آمریکا در ونزوئلا تمایل داشته است.
کد مطلب: 102995
برچسب ها: نیکلاس مادورو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *