۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷

پنس در کنفرانس مونیخ: مادورو باید برود

معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به جریان بازدید از اردوگاه آشوویتس در لهستان که اخیراً صورت گرفت، مدعی شد: یهودی ستیزی که از سوی دولت ایران شنیده می‌شود، باید جدی گرفته شود.
معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به جریان بازدید از اردوگاه آشوویتس در لهستان که اخیراً صورت گرفت، مدعی شد: یهودی ستیزی که از سوی دولت ایران شنیده می‌شود، باید جدی گرفته شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: حکومت ایران علناً از یک هولوکاست دیگر حمایت می‌کند.
وی همچنین درخواستش از متحدان اروپایی را برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران تکرار کرد.
معاون ترامپ در سخنرانی خود از "بی عدالتی اقدامات تجاری از سوی چین که باعث برهم خوردن توازن شده است"، شکایت کرد و ادامه داد: ما تعرفه‌های گمرکی بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای چینی وضع کرده‌ایم و به صورت واضح گفته‌ایم که می‌توانیم این عدد را دو برابر کنیم. اما همانطور که ترامپ گفته است، امیدواریم که اوضاع با تداوم مذاکرات بین دو کشور بهتر شود.
پنس همچنین گفت: زمانی در کنفرانس ۲۰۱۷ مونیخ گفته بودم کره شمالی آزمایش‌های خطرناک موشکی انجام می‌دهد اما به لطف دیپلماسی ترامپ، این اقدامات حالا متوقف شده است. ترامپ به خلع سلاح اتمی کره شمالی مطمئن است. ترامپ امیدوار است. او بر این باور است که صلح، امکان پذیر است. ما تا زمانی که به یک خلع سلاح اتمی معتبر دست پیدا نکرده‌ایم، بر موضع خود سخت استواریم.
معاون ترامپ همچنین گفت که یک رهبر جدید باید در ونزوئلا امور را در دست بگیرد و ادامه داد: نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا یک دیکتاتور است که مشروعیتی برای قدرت ندارد. او باید برود.
وی ادامه داد: امروز، آمریکا قوی‌تر از گذشته است و آمریکا یک بار دیگر رهبری خود را در عرصه جهانی دارد.
پنس مدعی شد که اعتبار ترامپ باعث شده تا متحدان ناتو اقدام به افزایش هزینه‌های دفاعی خود کنند: "با این کار هم در ارتش و هم در اقتصاد، ترامپ بار دیگر متحدان ناتو را برای از سرگیری تعهداتشان در امور دفاعی خود پیش برده است. "
معاون ترامپ به صحبت‌های ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اشاره کرد که گفته بود فشارهای ترامپ باعث شد تا متحدان به افزایش هزینه‌های نظامی خود مبادرت ورزند.
پنس گفت: این همان چیزی است که ما آن را رهبری جهان آزاد می‌نامیم. حقیقت این است که بسیاری از متحدان ناتو باید بیشتر انجام دهند.
معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین به فهرستی از اقدامات شدیدتر صورت گرفته از سوی ترامپ در قبال روسیه نسبت به دیگر رؤسای جمهوری آمریکا اشاره کرد که شامل اخراج ۶۰ دیپلمات روس در واکنش تلاش برای ترور در سالزبری، انگلیس و خروج از پیمان ۱۹۸۷ می‌شود.
مایک پنس همچنین گفت: غرب هرگز شکست نمی‌خورد و از هم فرو نمی‌پاشد. ارزش‌های ما پیروز می‌شوند.
وی همچنین امروز از کشورهای اروپایی خواست تا از کشورهایی پیروی کنند که با پروژه ساخت خط لوله گاز نورد استیریم ۲ مخالفت می‌کنند و ادامه داد: آمریکا به تمامی کشورهای اروپایی شریک خود فرمان می‌دهد تا موضعی سخت‌تر در این باره اتخاذ کنند. ما به دیگران نیز فرمان می‌دهیم تا همین کار را کنند.
وی همچنین گفت که آمریکا پس از خروج نیروهایش از سوریه به حضور قدرتمندش در منطقه ادامه می‌دهد.او گفت: ترامپ اعلام کرده است که نبرد را به شرکایش در منطقه تحویل می‌دهد. این یک تغییر تاکتیک است. آمریکا حضور قوی خود در منطقه را حفظ خواهد کرد.
معاون ترامپ در نهایت با گفتن جمله "خداوند آمریکا را در پناه خود نگه دارد" سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ را پایان داد.
کد مطلب: 103004
برچسب ها: نیکلاس مادورو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *