۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹

اولین برندگان جشنواره برلین معرفی شدند

برندگان پخش پانوراما، هیئت داوران فیپرشی و جوایز جنبی شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین معرفی شدند.
برندگان پخش پانوراما، هیئت داوران فیپرشی و جوایز جنبی شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین معرفی شدند.
به گزارش ایسنا، هیأت داوران بخش پانورامای برلیناله، فیلم «۳۷ ثانیه» به کارگردانی «هیکاری» از ژاپن را به عنوان جایزه اول بخش فیلم‌های داستانی معرفی کرد و جایزه دوم و سوم این بخش نیز به ترتیب به «بخیه‌ها» ساخته «میروسلائو ترزیچ» از صربستان و «شناوری» به کارگردانی «رود راثین» از استرالیا رسید.
در بخش آثار مستند بخش پانوراما نیز به ترتیب «حرف زدن درباره درختان» ساخته «سوهیب گسملباری» (فرانسه، سوئد، آلمان، چاد، قطر)، «مسافر نیمه‌شب» ساخته «حسن فضلی» (آمریکا، بریتانیا، قطر، کانادا) و «شلیک به مافیا» به کارگردانی «کیم لانگینوتو» (ایرلند، آمریکا) جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
هیأت داوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم) جشنواره برلین نیز آثار منتخب خود در بخش‌های مختلف جشنواره را اعلام کرد. «مترادف‌ها» ساخته «نداف لاپید» برنده جایزه فیپرشی در بخش رقابتی نام گرفت. در بخش پانوراما نیز «دافنه» به کارگردانی «فدریکو بوندی» برگزیده شد و «فرزندان مرده» ساخته «کلی کاپر»برنده بخش فوروم جشنواره نام گرفت.
همچنین جایزه «لِیبل سینمای اروپا» به فیلم «بخیه‌ها» ساخته «میروسلاو ترزیچ» اعطا شد و جایزه کلیسای جهانی جشنواره نیز به فیلم «خداوند وجود دارد و نامش پترونیا است» اختصاص یافت.
«نوبت تو» به کارگردانی «الیزا کاپای» هم جایزه عفو بین‌الملل و جایزه صلح جشنواره برلین ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.
شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن) آغاز شده و فردا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به کار خود پایان می‌دهد. «ژولیت بینوش» بازیگر فرانسوی برنده اسکار، رئیس هیأت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است.
کد مطلب: 103017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *