۰
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴

آمریکا از حمله به ایران هراس دارد

روزنامه «ال پریودیکو» چاپ اسپانیا در گزارشی نوشت: آمریکا همچنان از حمله به ایران با کمک اسرائیل و عربستان با سناریویی مشابه با عراق، هراس دارد.
روزنامه «ال پریودیکو» چاپ اسپانیا در گزارشی نوشت: آمریکا همچنان از حمله به ایران با کمک اسرائیل و عربستان با سناریویی مشابه با عراق، هراس دارد.
به گزارش ایرنا، ال پریودیکو در همین ارتباط اوضاع رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: اسرائیل در روز 9 آوریل (20 فروردین) انتخابات پارلمانی برگزار خواهد کرد و تکلیف 120 کرسی پارلمان (کنست ) تعیین و متعاقب آن دولت جدید تشکیل خواهد شد.
این نشریه تصریح کرد: «بنیامین نتانیاهو» در تبلیغات انتخاباتی، خطرناک تر ظاهر خواهد شد؛ وی هر کاری خواهد کرد تا در قدرت باقی بماند؛ این بار وی، رقیبی به نام «بنی گانتز» ژنرال سابق ارتش را در مقابل خود دارد که می‌ خواهد به ایجاد یک جنبش فراتر از احزاب بپردازد. سخنان گانتز شبیه به «اسحاق رابین»، مرد سیاسی امضا کننده صلح با «یاسر عرفات» است.
در ادامه این گزارش آمده است: ما روزنامه نگاران از گانتز خوشمان می‌ آید اما هنوز نمی‌ دانیم که رأی دهندگان چه فکری می‌ کنند. وی اندکی‌ پیش گفته بود که نتانیاهو، تحریک به 'ویرانی و نفرت' می‌ کند؛ حرفی‌ که به مذاق نخست وزیر اسرائیل خوش نیامد.
این روزنامه اسپانیایی در ادامه نوشت: آمریکا قلدر شده است؛ بیش از هر وقت دیگر احساس ابرقدرتی‌ می‌ کند و خود را قادر به تدوین قوانین اجباری بالاتر از سازمان ملل و قوانین بین المللی می داند.
ال پریودیکو افزود: این مورد در جنگ علیه شرکت چینی‌ «هوآوی» و در تلاش برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا بروشنی نمود دارد.
این روزنامه نوشت: ترامپ همانگونه که اوباما، اتحادیه اروپا، چین و روسیه توافق کردند، تحریم ها علیه دولت ایران را لغو نکرد و از متحدان اروپایی خود درخواست کرد به سیاست سخت گیرانه او علیه تهران اقدام کنند. آمریکا برای دستیابی به خواسته خود، شرکت هایی‌ را که با ایران تجارت می‌ کنند، تهدید می‌ کند؛ سعی‌ دارد بدون اجازه روسیه و چین به پلیس جهانی‌ تبدیل شود.
این روزنامه افزود: آمریکا جدا از متحدان اروپایی خود به راه اندازی یک نشست در ورشو پرداخت. هرچند که در عنوان آن از ثبات و صلح در خاورمیانه سخن می‌ گفت، اما هدف اصلی‌ آن قرار دادن ایران در تیررس همگان بود. این جلسه که 60 کشور در آن شرکت کردند، قصد داشت نظریه اتحادیه اروپا را مبنی بر اینکه حفظ توافق امضا شده ایران لازم است، بی‌ ارزش کند.
در ادامه گزارش آمده است: در میان شرکت کنندگان، کشورهای خودکامه سنی‌ به رهبری عربستان سعودی و بخش افراطی اروپایی متشکل از جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی حضور داشتند. نتانیاهو نیز در آنجا بود که از سوی «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا همراهی می‌ شد. هر دوی آنها بر این چشم انداز تأکید کردند که ایران یک خطر منطقه ای است.
نشریه اضافه کرد: آنها در حال تکرار داستان قبل از تجاوز به عراق در مارس سال 2003 هستند. حتی به خود این زحمت را ندادند که به دنبال مترادف هایی‌ که نیت آنها را پنهان‌ تر بکنند، باشند یا اینکه از زبان راندن بی‌ ادبانه ترین دروغ ها پرهیز کنند.
این رسانه با اشاره به اینکه تمام اقدامات، یک کپی از سناریوی حمله به عراق است، یادآوری کرده که نتانیاهو در سال 2002 در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تضمین تأثیرات مثبت در صورت سرنگونی «صدام حسین» را داده بود.
ال پریودیکو در لحنی طعنه آمیز ادامه داد: نتانیاهو به عنوان یک پیشگو، مرد بزرگی است! صدها هزار کشته در عراق و سوریه، میلیون ها آواره و پناهجو، ویرانی دو کشور و تولد داعش حاصل حمله به عراق بود. اکنون نخست وزیر اسرائیل می‌ گوید که اگر ایران نابود شود، صلح و دموکراسی وجود خواهد داشت.
این روزنامه تصریح کرد: بار دیگر همان دروغگوهای سال 2003 مشغول فعالیت شده اند؛ رئیس امنیت ملی‌ ترامپ «جان بولتون» که قبلاً مسؤولیت داستان سرایی درباره وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق را بر عهده داشت، همانطوری که در فاکس نیوز اعتراف کرد در تلاش است تا اختیار نفت ونزوئلا را به دست گیرد؛ زیرا به گفته او، برای شرکت های آمریکایی خوب خواهد بود.
در گزارش آمده است: تا روز 9 آوریل که تاریخ انتخابات اسرائیل است، ایران یکی از پوسترهای انتخاباتی نتانیاهو خواهد بود که بار دیگر بتواند به دلیل ایجاد ترس و احساس ناامنی در میان مردم، بتواند به حکومت برسد.
ال پریودیکو ادامه داد: در نشست ورشو، نخست وزیر اسرائیل با رهبران عرب دیده شده در حالی که با آنها روابط دیپلماتیکی ندارد. این به خاطر کار بی‌ سر وصدای عربستان سعودی، یکی‌ از علاقه مند ترین کشورها به حمله آمریکا علیه ایران است.
نشریه افزود: نتانیاهو و سعودی ها در بسیاری موارد، دست به دست هم می‌ دهند. سرویس های جاسوسی آنها به طور فعالی‌ با هم همکاری دارند. در ورشو هیچکس جنگ در عراق و نقش ریاض در تولد داعش را یادآوری نکرد و یا از قتل «جمال خاشقجی» نیز کسی‌ صحبت نکرد.
کد مطلب: 103034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *