۰
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷

ادعای جالب ترامپ درباره جنگ با کره شمالی

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده، باراک اوباما در دوره ریاست جمهوری یک حمله موشکی علیه زرادخانه اتمی کره شمالی را بررسی می‌کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده، باراک اوباما در دوره ریاست جمهوری یک حمله موشکی علیه زرادخانه اتمی کره شمالی را بررسی می‌کرده است.
به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریک ا در ادامه مدعی شد، واشنگتن در آستانه جنگ با کره شمالی در آخرین سال دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بود. بر این باورم که اوباما در حال بررسی جنگ با کره شمالی بود.
وی ادامه دادم: او (اوباما) آماده این جنگ بود. در حقیقت، اوباما به من گفت که نزدیک بود جنگی بزرگ را با کره شمالی آغاز کند.
به گفته ترامپ، اگر اوباما هنوز رئیس جمهوری آمریکا بود یا هیلاری کلینتون، موفق می‌شد در انتخابات ۲۰۱۶ پیروز شود، آمریکا به جنگ کره شمالی می‌رفت.
ترامپ مدعی شد که اقدامات دیپلماتیکش از بروز این جنگ جلوگیری کرد و کره شمالی را به سمت صلح برد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: اگر من رئیس جمهور نمی‌شدم، ما اکنون در جنگی بزرگ با کره شمالی بودیم و میلیون‌ها نفر نیز کشته می‌شدند.
ترامپ در اشاره به گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای خود با اوباما حین انتقال ریاست جمهوری مدعی شد که اوباما به وی گفته کره شمالی به سخت‌ترین چالش سیاست خارجی دولت جدید آمریکا بدل می‌شود.
این در حالی است که جان برنان، رئیس سابق سیا به شبکه خبری ان. بی. سی گفته بود: اوباما هرگز در آستانه آغاز یک جنگ با کره شمالی نبود.
 
کد مطلب: 103054
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *