کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش برف سیاه در خیابانهای سیبری

28 بهمن 1397 ساعت 16:10

ساکنان ناحیه‌ای در اطراف یک معدن زغال سنگ در سیبری ویدیوهایی از سیاه‌پوش شدن تمام خیابان‌های منطقه از برفی سمی و سیاه منتشر کرده‌اند که یک فاجعه‌ زیست محیطی دیگر به دست انسان را برجسته ساخته است.


ساکنان ناحیه‌ای در اطراف یک معدن زغال سنگ در سیبری ویدیوهایی از سیاه‌پوش شدن تمام خیابان‌های منطقه از برفی سمی و سیاه منتشر کرده‌اند که یک فاجعه‌ زیست محیطی دیگر به دست انسان را برجسته ساخته است.
به گزارش ایسنا، در یکی از ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی زنی در حال رانندگی در شهر "کیسلفسک" در منطقه "کوزبس" است و پشته‌هایی از برف‌های سیاه‌رنگ تمام خیابان‌ها، حیاط ساختمان‌های مسکونی و زمین‌های بازی کودکان را فرا گرفته است.
گرده‌های زغال سنگ که برف را در منطقه "کوزبس" سیاه‌رنگ کرده‌اند از معادن روباز متعددی نشأت می‌گیرند که به گفته فعالان زیست محیطی عواقبی فاجعه‌بار برای سلامت جمعیت ۲.۶ میلیون نفری منطقه داشته و امید به زندگی را که میانگین آن برای مردان در روسیه ۶۶ سال و برای زنان ۷۷ سال برآورد شده است، سه تا چهار سال برای ساکنان این منطقه کاهش داده است.

یک فعال محیط زیست در این مورد می‌گوید: یافتن برف سفید در این منطقه سخت‌تر از برف سیاه است. گرد زغال سنگ در تمام سال در هوای منطقه وجود دارد اما تنها زمانی که برف می‌بارد قابل مشاهده می‌شود.
به گفته کارشناسان گرد زغال سنگ حاوی انواع فلزات سنگین خطرناک از جمله جیوه و آرسنیک است.
هم‌چنین به هنگام بارگیری زغال سنگ در قطارهای روباز برای صادرات، وزش باد و بارش باران گرده زغال سنگ را به هوای سطح شهر و آب رودخانه منتقل کرده و مشکلات زیست محیطی را تشدید می‌کند.
منتقدان بر این باورند که مقامات روسیه با ایجاد معادن روباز خطرناک در نزدیکی مناطق مسکونیِ شهرها و روستاها بر نقض تخلفات و مقررات ایمنی معمول چشم‌پوشی می‌کنند.
تعداد اعتراضات در این منطقه نسبت به مشکلات زیست محیطی که تاکنون ناشنیده گرفته شده‌اند در حال افزایش بوده است.
بنابر گزارش گاردین، معاون فرماندار منطقه "کوزبس" فعالیت کارخانه‌هایی با سوخت زغال سنگ، آلودگی‌های مربوط به حمل و نقل و برخی دیگر از کسب و کارهای نامشخص را علت بارش برف سیاه اعلام کرده است.


کد مطلب: 103089

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/103089/بارش-برف-سیاه-خیابانهای-سیبری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir