۰
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷

واکنش«فلاحت‌پیشه»به ادعای ترامپ

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «دنیا بار دیگر بازیچه دست آمریکا آن هم با وحشتناک‌ترین چهره‌ سالهای اخیر یعنی ترامپ شده است»، گفت: ادعای ترامپ مبنی بر اعلام پایان جنگ با داعش به معنای اتمام تاریخ مصرف داعش در عراق و سوریه و حضور داعش در افغانستان و آسیای مرکزی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «دنیا بار دیگر بازیچه دست آمریکا آن هم با وحشتناک‌ترین چهره‌ سالهای اخیر یعنی ترامپ شده است»، گفت: ادعای ترامپ مبنی بر اعلام پایان جنگ با داعش به معنای اتمام تاریخ مصرف داعش در عراق و سوریه و حضور داعش در افغانستان و آسیای مرکزی است.
به گزارش ايسنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر اعلام پایان جنگ با داعش در روزهای اخیر و پیروزی بر داعش گفت: مگر می‌شود که قدرتی علیه دوستان همیشگی‌اش اعلام پیروزی کند. در شرایطی ترامپ ادعا کرده که در آینده نزدیک پیروزی بر داعش را اعلام می‌کند که همین الان، شماری از نیروها از فرماندهان داعش به افغانستان منتقل شده‌اند. این کار با حمایت آمریکا و برخی متحدان همیشگی‌اش به عنوان حامیان اصلی تروریسم سلفی انجام شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «آمریکا با انتقال داعش به افغانستان سه هدف عملیاتی و راهبردی را دنبال می‌کند» گفت: اثرگذاری بر آسیای میانه و ایجاد حریم در کشور روسیه اولین هدف است. تروریسم سلفی سنتی با تروریسم امروزی داعش کنار یکدیگر جمع شده‌اند که این باعث نگرانی کشورهای آسیای مرکزی به ویژه روسیه شده است چون داعش چچنی محور قرار داده شده و فرماندهی عملیات ایذایی در روسیه را داعش در افغانستان دنبال می‌کند.

فلاحت پیشه در توضیح هدف دوم راهبردی ترامپ در انتقال داعش به افغانستان گفت: استفاده از داعش به عنوان ابزار قدرت و چانه زنی در افغانستان هدف دیگر ترامپ است. بعد از آن که آمریکا توانست چالشی بین داعش و طالبان ایجاد کند طالبان وارد مذاکره شد چون داعش با حمایت آمریکا به دنبال جنگ با طالبان بود. به همین دلیل از این ناحیه آمریکا وارد مذاکره با طالبان شد و جای پایی در افغانستان پیدا کرد. چون آمریکا راهبردی مبتنی بر بحران پایدار در منطقه را دنبال می‌کند.
وی هدف سوم ترامپ از انتقال داعش را انجام اقدامات علیه ایران دانست و گفت: بخشی از داعش در حوزه‌های نزدیک به مرز ایران منتقل شدند و تلاش می‌شود که آنها را تقویت کند. همسویی بین تروریست‌های سلفی و تکفیری علیه ایران شکل گرفته و به طور مشخص برای داعش ماموریت تعریف شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: این همان داعشی است که ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش اعلام کرد که توسط دولت اوباما شکل گرفته است کما این که داعش در زمان روسای جمهور قبل از اوباما یعنی از زمان ریگان در قالب طرح استفاده از سلفی‌گری اسلامی علیه جمهوری شوروی و بعد انتقال به حوزه‌های دیگر ایجاد شد. ترامپ هم مانع محو کامل داعش گردید و استفاده راهبردی از داعش را در دستور کار قرار داد.
فلاحت پیشه افزود: داعش نه تنها توسط آمریکا شکست نخورد که در حال حاضر در حوزه‌ی افغانستان به آسیای مرکزی تقویت می‌شود. تاریخ مصرف داعش در عراق و سوریه به پایان رسیده است اما ترامپ می‌خواهد از داعش برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. در چنین شرایطی از مجامع منصف بین‌المللی انتشار روشنگری در قبال خطرناک‌ترین پدیده‌ی تروریستی دنیا می‌رود که چطور به ابزاری برای بازی کاخ سفید تبدیل شدند.
وی با تاکید بر این که «جمهوری اسلامی با هر گونه اقدام ایذایی از درون خاک خود مقابله می‌کند» گفت: ما مولفه‌های امنیت ملی خود را تامین می‌کنیم. اما واقعیت این است که دنیا بار دیگر بازیچه دست آمریکا آن هم وحشت‌ناک‌ترین چهره‌ی سالهای اخیر یعنی ترامپ شده است
 
کد مطلب: 103113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *