۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰

علت تهدیدات امنیتی دشمن از زبان سرلشکر باقری

سرلشکر محمد باقری با آیت الله جعفر سبحانی دیدار کردند.
سرلشکر محمد باقری با آیت الله جعفر سبحانی دیدار کردند.
به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح عنوان کرد: از جمله وظایف مهم نیروهای مسلح، مقابله با تهدیدات دشمن و ارتقای توان نظامی و دفاعی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در واقع مهم‌ترین وظیفه نیروهای مسلح، دفاع از تمامیت ارضی کشور و صیانت از نظام جمهوری اسلامی و حفظ امنیت در این مرز و بوم است.
وی تصریح کرد: کشور ما در زمینه تجهیزات نظامی به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است به ویژه در زمینه ساخت موشک و زیردریایی نیز به پیشرفت‌های خوبی رسیده ایم.
باقری خاطرنشان کرد: ما همچنین توانایی لازم را در طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته در صنایعی همچون خودروسازی و نفت داریم.
وی اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های موجود، حضور در عرصه سازندگی، از جمله وظایف نیروهای مسلح است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به سربازان بیان کرد: در حدود ۲۰۰ هزار نفر از سربازان در مدت ۲ سال این آموزش‌ها را سپری کرده اند تا بتوانند زمینه اشتغال برای خود فراهم کنند.
وی با اشاره با حادثه تروریستی اخیر نیز متذکر شد: وقتی دشمن از انقلاب اسلامی ضربه می‌خورد دست به تهدیدات امنیتی می‌زند.
باقری با تاکید بر انتقام سخت از تروریست‌ها گفت: مرز میان ایران و پاکستان توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی صیانت می‌شود هر چند بخشی از مرز باز است که این امر موجب ورود تروریست‌ها به خاک کشور می‌شود.
وی بیان کرد: مذاکراتی با پاکستان در خصوص جلوگیری از حوادث تروریستی انجام شده که امیدواریم بتوانیم مانع از چنین حرکت‌های تروریستی باشیم.
آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیدار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: بر اساس آیه قرآن و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة، خداوند می‌فرماید که هر آنچه می‌توانید از نیرو فراهم کنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید.
سبحانی افزود: باید قدرت نظامی خود را در مقابل دشمنان تقویت کنیم؛ افزایش توانایی و قدرت برای اقتدار و ترساندن دشمن ضروری است.
وی تصریح کرد: اسلام همواره بر اقتدار و قدرت در مقابل دشمنان تاکید داشته است، مهم‌ترین پیام این آیه قرآن، آن است که برای حفظ خود، نیرو و توان و قدرت خود را افزایش دهید.
این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: اگر در مقابل دشمنان سلاح نداشته باشیم نمی‌توانیم آنها را بترسانیم و محکوم به شکست می شویم.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته به وسیله اسب و شمشیر این قدرت نظامی را به دست می‌آوردند و امروزه توسط هواپیماهای جنگنده و تجهیزات مختلف می‌توان به قدرت دست یافت.
سبحانی عنوان کرد: باید با تدبیر و مراقبت‌های امنیتی جلوی خطرات و حوادثی تروریستی را گرفت.
وی گفت: یکی از فرهنگ‌های غلط در جامعه که در حال گسترش است، فرهنگ تک فرزندی است در این باره در نیروهای مسلح باید کثرت فرزند را به عنوان یک فرهنگ تبلیغ کرد.
این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: کثرت فرزند موجب جوان شدن جامعه و پیشرفت در آینده می‌شود اما کاهش جمعیت، خطرناک است.
کد مطلب: 103151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *