۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶

واکنش آیت‌الله مکارم به حادثه تروریستی زاهدان

آیت الله مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشاء قرآنی و روایی دانست و با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کرد.
آیت الله مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشاء قرآنی و روایی دانست و با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بر لزوم درک و شناخت شرایط حساس و خاص کشور تاکید و تصریح کرد: باید شرایط سخت کشور را توأم با امیدواری دادن به مردم به درستی تبیین کنیم و در عین حال بدانیم که راه برگشتی نداریم.
وی مذاکره با دشمنان را بی فایده توصیف و تصریح کرد: آنها یک روز، هسته‌ای را بهانه می‌کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می‌زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.
این مرجع تقلید با بیان این که باید بدانیم بهانه جویی های دشمنان تمامی ندارد، اظهار کرد: تعجب می‌کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می‌زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می‌کنند و خواسته‌هایشان نیز تمامی ندارد.
مکارم شیرازی تنها راه در برابر دشمنان را مقاومت و پایداری دانست و افزود: قرآن کریم تصریح می‌کند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» این آیه شریفه به ما نشان می‌دهد که باید روز به روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از حمله به ما بترسد.
وی اضافه کرد: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ما است که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست‌ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه ترین راه است.
وی با تاکید بر این که ما هم باید قوی شویم و هم اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانیم، اظهار کرد: ما دنبال حمله به هیچ کشوری نیستم، جنگ طلب و توسعه طلب هم نیستیم اما برای حفظ و دفاع از خود این تجهیزات و بیش از آن را لازم داریم.
مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشأ قرآنی و روایی دانست و با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تأسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کرد.
وی بر لزوم اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: این خبر رسانی باعث می‌شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.کارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشاء قرآنی و روایی دانست و با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کرد.
کد مطلب: 103152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *