۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳

وضعیت پرونده اتباع اردنی بازداشت شده

سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان درخصوصو وضعیت اردنی‌های بازداشت شده در ایران گفت: با شهروندان اردنی بازداشت شده با نهایت احترام برخورد شده است و در روزهای آینده پرونده آن‌ها بسته می‌شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان درخصوصو وضعیت اردنی‌های بازداشت شده در ایران گفت: با شهروندان اردنی بازداشت شده با نهایت احترام برخورد شده است و در روزهای آینده پرونده آن‌ها بسته می‌شود.
به گزارش ايسنا، مجتبی فردوسی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان در آستانه پایان ماموریت دیپلماتیک خود در اردن با عاطف الطراونه، رئیس پارلمان این کشور دیدار و در رابطه با برخی مسائل گفت‌وگو کرد.
عاطف الطراونه در این دیدار بر اهمیت همکاری میان پارلمان‌های اسلامی به منظور حمایت از مسائل مرکزی جهان اسلام و در مقدمه آن‌ها مساله فلسطین تاکید کرد و گفت: اردن به رهبری ملک عبدالله دوم به نقش آفرینی خود برای ایجاد صلح فراگیر و عادلانه بر مبنای تحقق حقوق برادران فلسطینی و با توجه به راه حل دو دولت که ضامن صلح و امنیت منطقه است ادامه می‌دهد.
وی افزود: مواضع عادلانه اردن به رهبری ملک عبدالله دوم باعث شد که در سطح بین‌المللی از ما تقدیر شود زیرا اردن بر این باور است که گفت‌وگو و راه حل‌های سیاسی تنها راه خروج از بحران‌ها و در راس آنها بحران سوریه است. ما موضع شفافی داشتیم و اعلام کردیم که راه حل سیاسی تنها راه تضمین امنیت، ثبات و یکپارچگی سوریه است.

رئیس پارلمان اردن در ادامه به سفرش به عراق پرداخت و گفت: تمام طرف های پارلمانی عراقی به این نتیجه رسیدند که فرقه‌گرایی باعث ساخت کشورها نمی‌شود بنابراین زیر پرچم عراق متحد شدند.
وی در ادامه به مساله سه شهروند اردنی بازداشت شده در ایران پرداخت و از مقامات ایرانی خواست تا آنها را آزاد کنند.
از سوی دیگر سفیر کشورمان در امان ضمن ابلاغ سلام و تحیت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به رئیس پارلمان اردن، بر اهمیت همکاری های پارلمانی تاکید کرد و گفت که ایران از مواضع معتدل اردن قدردانی می‌کند.
مجتبی فردوسی پور در ادامه گفت که با شهروندان اردنی بازداشت شده در ایران با نهایت احترام برخورد شده است و در روزهای آینده پرونده آن‌ها بسته می‌شود.
به گزارش ایسنا، پیش از این سفارت اردن در تهران از مقامات ایران درخواست کرد که شهروندان این کشور که امان می‌گوید "به طور اشتباه وارد آب‌های منطقه‌ای ایران شده و در ایران بازداشت شده‌اند" را آزاد کنند.
کاردار سفارت اردن در تهران تاکید کرده که شهروندان اردنی هیچ گناهی نکرده‌اند و آنان در قایقی که در ایران توقیف شده، میهمان بوده‌اند.
در این راستا، سفیان سلمان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: وزارت خارجه و سفارت اردن به طور روزانه وضعیت شهروندان اردنی بازداشت شده در تهران را که به همراه دوستانشان با تابعیت‌های عربی دیگر برای ماهیگیری رفته بودند و به اشتباه وارد آب‌های منطقه‌ای ایران شده‌اند را پیگیری می‌کنند. سفارت ما در تهران به طور روزانه با شهروندان بازداشت شده در ارتباط است و کاردار سفارت اردن در تهران با بازداشت شدگان اردنی دیدار کرده و گفته است که آنها در سلامتی کامل به سر می‌برند و طرف ایرانی به خوبی با آنها رفتار می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین گفت: پیش از این زید اللوزی، دبیر وزارت خارجه اردن با سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان دیدار کرده و خواستار آزادی سه شهروند اردنی شده است. پس از این دیدار تماس‌های مکرری با سفیر ایران در رابطه با این موضوع داشته‌ایم.
کد مطلب: 103161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *