۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶

شوی مضحک ائتلاف عربی علیه ایران

سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله و القاعده در یمن شد.
سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله و القاعده در یمن شد.
به گزارش ايسنا، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در یک نشست خبری تصاویری را به نمایش گذاشت و مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن شد.
وی مدعی شد که برخی اسلحه‌ها و نامه‌ها و اساسنامه‌های ایرانی که در اختیار حوثی ها (انصارالله یمن) بوده، کشف و مصادره شده است.
المالکی در ادامه نمایش مضحک خود مدعی شد که ائتلاف عربی سلاح ایرانی کشف کرده است که در دست گروهک القاعده در یمن نیز بوده است.
سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که کودتای (انقلاب) حوثی‌ها و نبود دولت قانونی منجر به ورود گروهک‌های افراطی به یمن شده است اما ائتلاف عربی در کنار فعالیت های سیاسی و انسانی به مبارزه با تروریسم نیز می پردازد.
وی مدعی شد که انصارالله یمن توافق استکهلم را نقض کرده است و حوثی‌های هم پیمان ایران از زمان امضای این توافق یعنی دسامبر گذشته تا کنون ۱۴۰۰ بار توافق آتش بس را نقض کرده اند.
به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.
ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت و تاکنون بارها توافق استکهلم را نقض کرده است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.
علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز پیش از این تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.
کد مطلب: 103162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *