کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمع مقابل بنیاد مستضعفان در اعتراض به دستور تعطیلی بازار کوهک

10 هزار شغل در معرض تهدید

30 بهمن 1397 ساعت 15:13

صدها نفر از صاحبان مغازه های بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطیلی این بازار از سوی نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان، مقابل این بنیاد تجمع کردند.


صدها نفر از صاحبان مغازه های بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطیلی این بازار از سوی نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان، مقابل این بنیاد تجمع کردند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک در توضیح دلایل این تجمع گفت:بازار کوهک در زمینی به مساحت 9 هکتار در کنار پادگان نیروی دریایی در منطقه رسالت واقع شده که مدت 10 سال است فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه 10 سال قبل کسبه سنگ و سرامیک از منطقه بابایی در نتیجه فشار شهرداری به کوهک منتقل شدند گفت: این زمین متعلق به نیروی دریایی ارتش است و نیروی دریایی با تمامی کسبه این بازار که حدود 2 هزار نفر هستند، قرارداد بسته است.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه نداجا هنگام عقد قرارداد به کسبه قول داده بود که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای کار در این بازار وجود ندارد گفت: به همین دلیل در این زمین که بایر بود، هزینه ساخت و ساز کردیم و بیش از 50 میلیارد تومان صرف ساخت سوله و امکانات از قبیل آسفالت و خدمات شهری کردیم.
وی با اعلام اینکه سالانه 18 میلیارد تومان به نیروی دریایی ارتش اجاره ملک می دهیم گفت: در تمام 10 سال گذشته به موقع اجاره ملک را به نداجا داده ایم تا آنکه یک باره نداجا به ما هشدار داد باید ملک را تخلیه کنیم و همه روزه پیامک هایی مبنی بر تخلیه به ما می دهند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه سه انبار بزرگ سمند، انبار 55 و انبار شرق تهران و چند انبار دیگر در مجموعه بازار کوهک قرار دارد گفت: این منطقه شناخته شده و نیازهای شرق تهران را به سنگ، کاشی و سرامیک تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان، نداجا را تحت فشار قرار داده که باید زمین را بدون مستاجر و ساختمان به بنیاد تحویل بدهد، گفت: اکنون نداجا به ما هشدار داده که زودتر محل کسب خودمان را ترک کنیم تا ساختمانها و سوله هایی که با مشکل فراوان ساخته ایم، تخریب کنند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک از مذاکراتی که نمایندگان و هیات امنای مجتمع کوهک با مسوولان ارشد ارتش داشته اند خبر داد و گفت: مسوولان ارتش به ما اعلام کردند که تحت فشار بنیاد قرار دارند و تعطیلی این مرکز و بیکاری هزاران نفر بنا بر خواست بنیاد است.
وی با اعلام اینکه به مسوولان اعلام کرده ایم با هر شرایطی حاضر هستیم مغازه های خود را بگیریم گفت:‌اگر بخواهند بفروشند می خریم اگر می خواهند اجاره بدهند، اجاره می کنیم اما نمی دانیم بنیاد مستضعفان چه اصراری بر تعطیلی این بازار و بیکار کردن هزاران نفر دارد.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از تعطیلی بنگاههای اقتصادی گفت: تجمع بعدی رامقابل قوه قضاییه برگزار می کنیم تا آیت الله لاریجانی مانع تضییع حق ما شود و به نمایندگی از هزاران شاغلی که در آستانه بیکار شدن هستند، با بنیاد مستضعفان مذاکره کنند.


کد مطلب: 103193

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/103193/10-هزار-شغل-معرض-تهدید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir