۰
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶

باشگاه پارس جنوبی زیر ذره بین

پارس جنوبی طی فصل اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد. این تیم که فصل گذشته توانست نیم فصل اول را در جمع مدعیان قرار بگیرد، با جدا شدن بازیکنان تاثیرگذارش نتوانست نتایج فصل گذشته را تکرار کند.
پارس جنوبی طی فصل اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد. این تیم که فصل گذشته توانست نیم فصل اول را در جمع مدعیان قرار بگیرد، با جدا شدن بازیکنان تاثیرگذارش نتوانست نتایج فصل گذشته را تکرار کند.
به گزارش "دى اسپورت"؛ جدا از این مساله قوانین مصوب شده در مجلس دست و پای وزارت نفت را برای کمک به این تیم و دیگر تیم‌های نفتی بست و همین مساله باعث شد تا مدیران این باشگاه پرطرفدار در جنوب ایران به دنبال دور زدن قانون باشند.
تا به اینجای فصل، بازیکنان پارس جنوبی 35 درصد از قراردادهای‌شان را در حالی دریافت کردند که پتروشیمی‌های منطقه به این تیم کمک کرده‌اند اما رقم قراردادهای سرمربی و برخی از بازیکنان پارس جنوبی آنقدر غیرمعقول بوده که این باشگاه حالا نمی‌تواند مثل گذشته سرپا بایستد.
گفته می‌شود مهدی تارتار که پیش از بازی با فولاد خوزستان درباره مشکلات مالی به تندی صحبت کرده بود و حتی چند روزی را به حالت قهر آن هم به خاطر اینکه پروازش به تهران با تاخیر مواجه شده بود، پارس جنوبی را ترک کرد، مجددا به این تیم بازگشت و حتی پیش از دیدار با نساجی در کنفرانس پیش از بازی اعلام کرد حتی اگر تا آخر فصل هم پول نگیرد دیگر اعتراض ندارد و با تمام توان برای موفقیت این تیم تلاش می‌کند!
این صحبت‌ها در حالی از سوی مهدی تارتار عنوان شد که او در این فصل تنها به خاطر مشکلات مالی سه بار قهر کرده و به خانه‌اش رفته بود.
شنیده می‌شود مدیرعامل منطقه ویژه سیدپیروز موسوی پس از آخرین قهر تارتار، به او اولتیماتوم داده و گفته همین چندصد میلیونی را هم که گرفته است برای مربی در این سطح کفایت می‌کند و اگر بار دیگر این قهر و آشتی‌ها و مصاحبه‌ها تکرار شود، حکم برکناری او را صادر خواهد کرد.
این اولتیماتوم در نهایت به سکوت تارتار انجامید اما این تنها مشکل باشگاه پارس جنوبی نیست چرا که این باشگاه هنوز نه خصوصی است و نه دولتی و مدیرعامل آن بهرام رضاییان طبق مصوبه دولت و مجلس نمی‌تواند به عنوان فردی که کارمند رسمی وزارت نفت است، مدیرعامل این باشگاه هم باشد.
در همین راستا شنیده می‌شود که بازرسی وزارت نفت به او فرصت داده تا ظرف یک ماه آینده مدیرعامل جدید باشگاه را که رسمی وزارت نفت نیست، معرفی کند. یک منبع آگاه در وزارت نفت در این باره می‌گوید سازمان بازرسی تا به اینجای کار هم با رضاییان مماشات کرده چرا که او پیش از این باید این سمت را ترک می‌کرد. نه تنها رضاییان بلکه عبدالرحیم خطیب سرپرست پارس جنوبی هم به عنوان کارمند رسمی وزارت نفت نتوانسته در این فصل با این باشگاه قرارداد ببندد و به صورت رایگان و بدون قرارداد مالی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. هرچند که بعید به نظر می‌رسد او به صورت مجانی برای این تیم کار کند چرا که قطعا از درآمدهای دیگر باشگاه به او پرداختی خواهند داشت.
از آنجایی که باشگاه پارس جنوبی به مانند مسجدسلیمان و صنعت نفت مشکلات مالی زیادی دارند و وزارت نفت هم نمی‌تواند به آنها کمک کند، به زودی به سرنوشت نفت تهران دچار خواهند شد. باید دید در هفته‌های آینده چه اتفاقاتی برای پارس جنوبی که در حال حاضر برای پرواز به تهران و هزینه‌های جاری دچار مشکل شده است، رخ خواهد داد.
همه این اتفاق‌ها در حال پیرامون پارس جنوبی رخ داده که این تیم هزینه سرسام‌آوری را برای حضور در تهران آن هم به دلیل خواست مربی میلیاردی این باشگاه طی چند سال اخیر صورت پذیرفته و سازمان بازرسی وزارت نفت طبق شنیده‌ها به زودی عملکرد مالی این باشگاه را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد داد.
 
کد مطلب: 103272
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *