۰
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴

نوروز 98؛ کرمانی متفاوت و شاد

شهردار کرمان به تشریح برنامه‌های مفرح نوروز امسال شهر کرمان پرداخت.
شهردار کرمان به تشریح برنامه‌های مفرح نوروز امسال شهر کرمان پرداخت.
به گزارش ایسنا، "مهران عالم‌زاده" پیش از ظهر امروز هشتم اسفندماه در نشست خبری با محوریت برنامه‌های نوروزی بهار 98 را یک بهار کاملا متفاوت در کرمان دانست و گفت: استفاده از فضاهای تبلیغی و رسانه‌ای موجود با آماده‌سازی ورودی‌های شهر از سمت جاده ماهان، جاده زرند و جاده تهران و نصب خیرمقدم به دو زبان انگلیسی و فارسی و به لهجه‌های لری، کردی، عربی، ترکی بر دیوارهای سیمانی؛ ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی‌های جاده تهران، جاده ماهان و جاده زرند که به توزیع اقلام مکتوب برنامه آژانس‌ها و تورها، نصب آپ «کرمان من» از جمله اقدامات در نوروز امسال است.
وی ایجاد 12 ایستگاه‌ها از من بپرس که به راهنمایی مسافران و معرفی مکان‌ها گردشگری می‌پردازند، راهنمایان سیار با دوچرخه و پیاده با کاور شهرداری؛ چاپ حدود 10 هزار نقشه گردشگری، چاپ چندین هزار دفترچه راهنما اماکن و برنامه نوروزی 98 شهر کرمان، چاپ پازل‌های تبلیغاتی با نمادهای شهری، چاپ بیش از 80 هزار عدد کارت پستال از اماکن و جاذبه‌های شهر کرمان؛ استفاده از ظرفیت سامانه 137 برای راهنمایی مسافران از دیگر اقدامات برشمرد.
شهردار کرمان طراحی تبلیغات محیطی در سطح شهر با طرح های نو و لوگوی واحد را از دیگر اقدامات شهرداری کرمان برشمرد و بیان کرد: افتتاحیه پروژه‌های در قالب جشنواره نوبهار کرمان؛ افتتاح 10 بوستان در مناطق چهارگانه شهر کرمان؛ ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.
وی ادامه داد: احداث المان‌های جدید در سطح شهر، نصب پنج مجمسمه در منطقه 3؛ 12 سفره هفت سین در سطح شهر کرمان نصب خواهد شد؛ جشنواره فراگیر و مردمی «نوبهار خانواده‌ها» شامل؛ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمان، فستیوال بادبادک‌ها در جنب دریاچه جنگل قائم؛ همچنین جشنواره نوبهار بچه‌ها در منطقه پارک ایرانیان، اجرای کنسرت رایگان با حضور یکی از خوانندگان مطرح کشور در پارک مادر در روز هفتم و در روز هشتم فروردین در بلوار قدس خواهیم داشت.
عالم‌زاده جشنواره بهار مسافر در پارک مسافر؛ جشنواره تخم مرغ‌های رنگی؛ اجرای ویژه برنامه در هنگام تحویل سال در پارک مطهری؛ پخش فیلم‌های مستند فیلم‌سازان کرمانی در سینمای روباز پارک مطهری به مدت 12 شب؛ اجرای برنامه‌های هنری در آب انبار میدان گنجعلیخانی؛ جشنواره حکاکی روی درختان خشک در منطقه یک توسط هنرمندان بومی؛ اجرای برنامه کارناوال‌های نوروزی شامل موسیقی زنده محلی در 12 نقطه شهر کرمان؛ اجرای برنامه موسیقی «هفت شهر» در سالن بسطامی واقع در پارک شهر؛ اجرای برنامه‌های موسیقی در این ایام نیز از دیگر برنامه‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه فاخر و ارجمند سه خوشنویس برجسته و ممتاز کشور کشور حسن ختام برنامه‌های نوروزی 98 است.
شهردار کرمان اظهار کرد: حدود 23 دستگاه اتوبوس در حال بازسازی و بهسازی هستند که تا پایان سال حدود 12 دستگاه آن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد؛ همچنین اتوبوس ویژه دو طبقه گردشگری در شهر کرمان خواهیم داشت؛ ضمن آنکه بدنه اتوبوس‌ها یک تابلو هنری خیرمقدم به مسافرین تبدیل خواهند شد.
وی با اشاره به افتتاحیه زیرگذر میدان آزادی در سه اسفندماه، تصریح کرد: پروژه غیر هم سطح ابوذر مقرر بود تا پایان سال جاری به‌بهره‌برداری برسد اما به دلیل حجم این پروژه لذا در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار کرمان تفاوت برنامه‌ها نوروز امسال با سال‌های گذشته را در انسجام همه برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: امسال شاهد انسجام برنامه‌های نوروزی خواهید بود؛ ضمن‌آنکه ترکیب برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که همه سلایق را در بر دارند.
وی از تشکیل کارگروه رسانه در شهرداری کرمان خبر داد و بیان کرد: جشنواره شهر و رسانه در مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 103686
برچسب ها: قطار گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *