۰
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

ضرورت حفظ روابط با بانک‌های خارجی

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اعتماد مردم به نظام بانکی کشور، حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی را یک ضرورت دانست.
رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اعتماد مردم به نظام بانکی کشور، حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی را یک ضرورت دانست.
به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده درباره سررسید سپرده‌های ویژه‌ ۲۰ درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز، اظهار کرد: در این مورد نگرانی‌هایی مطرح شده بود که با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد.
به گفته وی، میزان آن ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع نشانی به اعتماد مردم به نظام بانکی است.
رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی بر این باورند که نرخ ارز در سامانه نیما سقف دارد، تصریح کرد: این مطلب صحت ندارد، چرا که اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می‌شود و طبعاً حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ، مؤثر است.
همتی در ادامه با اشاره به تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پالرمو در روز شنبه هفته آینده، گفت: روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فرا ملی (پالرمو) تصمیم گیری می‌کند که توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانک‌داری بین‌المللی است و حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.
کد مطلب: 103773
برچسب ها: پالرمو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *