۰
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹

نگاه ویژه عراقی‌ها به سفر پیش‌روی روحانی

معاون وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که سفر آتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
معاون وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که سفر آتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
به گزارش ايرنا، نزار خیرالله' معاون وزیر امور خارجه عراق روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا درخصوص سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور گفت: بعنوان دولت و ملت عراق مشتاق انجام این سفر هستیم.
وی گفت: سفر دکتر روحانی به عراق در شرایط کنونی منطقه، یک سفر تاریخی و مهم خواهد بود. 
نزار خیرالله افزود: تفاهم ها و مشترکات بسیاری میان دو کشور وجود دارد و سفر رئیس جمهوری ایران نقطه عطفی برای روابط دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در عراق خواهد بود. 
معاون وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: این سفر بر مبنای دیدگاه راهبردی نخست وزیر به تقویت روابط دو کشور صورت می گیرد و می تواند افق های جدیدی در مناسبات فیمابین ایجاد کند. 
وی با اشاره وجود زمینه های بسیاری برای توسعه روابط میان دو کشور گفت: اراده سیاسی بین دو کشور برای تقویت روابط وجود دارد و تقویت روابط تهران بغداد از جمله در حوزه اقتصاد و تجارت به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود. 
معاون وزیر امور خارجه عراق با اشاره به سفر هفته گذشته سید عباس عراقچی همتای ایرانی اش به بغداد و مذاکرات انجام شده میان دو طرف، گفت که تفاهم های بسیاری در این مذاکرات برای ایجاد افق های گسترش روابط انجام شد. 
نزار خیرالله گفت: زمینه ها و موضواعات بسیاری وجود دارد که می تواند منافع حقیقی در روابط دو طرف ایجاد کند. 
وی با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم افزود: بعنوان دولت عراق مایل به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم. معاون وزیر خارجه عراق گفت: روابط فرهنگی و تاریخی میان دو کشور عمیق و راهبردی است و در فرصت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، می توان زمینه های حقیقی جدید در زمینه تجارت، اقتصاد و بازسازی ایجاد کرد. 
وی با اشاره به تبادلات هیات های بلندپایه میان دو کشور در هفته های اخیر گفت که تلاش می کنیم در این مذاکرات زمینه ایجاد منافع حقیقی میان دو کشور همسایه بر مبنای ارزش های اسلامی و حسن همجواری فراهم کنیم.
منابع ایرانی و عراقی در روزهای اخیر از سفر رسمی دکتر روحانی به عراق طی آینده نزدیک خبر داده اند.
برنامه انجام این دیدار رسمی نخستین بار از سوی 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر اخیرش به عراق اعلام شد. 
کد مطلب: 103809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *