۰
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲

دستگاە قضا با گران‌فروشان قاطعانه برخورد کند

استاندار کردستان خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان و گران‌فروشان در آستانه عید نوروز و نظارت بیشتر بر بازار شد.
استاندار کردستان خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان و گران‌فروشان در آستانه عید نوروز و نظارت بیشتر بر بازار شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نوزدهمین جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکە در آستانه سال نو نظارت بر بازار و قیمت‌ها ضرورت بیشتری دارد، گفت: برای جلوگیری از گران‌فروشی لازم است دستگاه قضا با گران فروشان قاطع برخورد کند تا کام مردم در ایام نوروز تلخ نشود .
وی وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در استان را خوب ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید و ورود مسافران و گردشگران از عراق و دیگر استان‌های کشور لازم است ذخیره بیشتر کالاهای اساسی از جمله برنج و گوشت قرمز در دستور کار باشد.
مرادنیا وظیفه مدیران را در قبال مردم را سنگین دانست و گفت: وجود هر نوع ناهماهنگی و عدم تعادل در بازار نشان دهنده این است که یکی از دستگاه‌های مسئول به وظایف خود درست عمل نمی‌کند، لذا ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی امر بازار با حساسیت بیشتری به وظایف خود عمل کنند.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود توجه جدی‌تر به سلامت و بهداشت غذایی مردم در آستانه سال جدید را خواستار شد و تاکید کرد: نظارت بهداشت بر سلامت رستوران ها و اماکن طبخ غذا در همه سال باید مورد توجه باشد و این مسئله در ایام عید از اهمیت بیشتری برخوردار است .
وی اظهار کرد: لازم است فرمانداران در شهرستان ها توجه داشته باشند که موضوع گرانی، بحث سلامت غذایی را تحت الشعاع خود قرار ندهد زیرا این دو مقوله کاملا از هم جدا هستند.
مرادنیا در ادامه سخنان خود با انتقاد از اصناف و بازاریان استان برای عدم تمایل به برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا گفت: مردم حق دارند از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای با کیفیت و با قیمت مناسب برخوردار شوند.
وی افزود: در طول سال جاهای زیادی تمایل به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا دارند، اما ما بخاطر حمایت از اصناف استان با آنها مخالفت کرده‌ایم ولی در صورت امتناع اصناف از برپایی نمایشگاه ما اقدامات دیگری در پیش خواهیم گرفت.
کد مطلب: 103883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *