۰
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

اولین کنسولگری سوییس را درایران پیدا کنید

سفیر سوییس در ایران، درخواستِ جستجو برای نخستین دفتر سفارت‌خانه‌ی سوییس در ایران را که احتمالا در محدوده‌ی کاخ گلستان است، داد.
سفیر سوییس در ایران، درخواستِ جستجو برای نخستین دفتر سفارت‌خانه‌ی سوییس در ایران را که احتمالا در محدوده‌ی کاخ گلستان است، داد.
به گزارش ایسنا، به دنبال سفر «برناد لمان» - وزیر کشاورزی سوئیس - و همراهی «مارکوس لایپنر» - سفیر سوئیس در ایران -، در روز یک‌شنبه ۱۲ اسفند از کاخ گلستان، سفیر سوئیس در گفت‌وگو با مسعود نصرتی - مدیر مجموعه‌ی کاخ گلستان - و دلاور بزرگ‌نیا - مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران-، گفت: اطلاعات چندانی از مکان دقیق نخستین کنسول‌گری سوئیس در تهران نداریم، اما تمایل داریم موقعیت دقیقِ این مکان را که احتمالاً در محدوده کاخ گلستانِ امروزی و بازار تهران بوده، را پیدا کنیم.
وی افزود: می‌دانیم که این کنسول‌گری سال ۱۹۲۰ در یک خانه ایجاد شده است اما اطلاعات دیگری نداریم، بنابراین تمایل به جست‌وجو در این زمینه داریم.
او همچنین با اشاره به اینکه امسال صدمین سال روابط دیپلماتیک سوئیس با ایران است و این سفارت‌خانه قصد برگزاری مراسم بزرگداشتی به این مناسبت را دارد، افزود: قصد داریم تعدادی برنامه با هدف بیشتر شدن تبادلات فرهنگی و روابط دیپلماتیک ددر تهران برگزار کنیم.
لمان همچنین از پیشنهاد دلاور بزرگ‌نیا - مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران – مبنی بر انجام تبادلات موزه‌ای بین ایران و سوئیس در دو کشور استقبال کرد.
بزرگ‌نیا نیز در این دیدار، به این هیأت سوئیسی قول مساعد داد و اعلام کرد که بدنه‌ی کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در پیدا کردن مکان دقیق سفارت سوئیس همکاری لازم را انجام می‌دهد و کارشناسان میراث فرهنگی بعد از شناسایی خانه، عملیات مرمتی آن را نیز انجام می‌دهند.
کد مطلب: 103934
برچسب ها: سوئیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *