۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴

تلاش طلا برای بازگشت به مرز۱۳٠٠دلار

قیمت طلا در بازار جهانی پس از این‌که روز جمعه تحت تاثیر رشد ارزش دلار به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، اما همچنان پایین این مرز روانی مهم ماند.
قیمت طلا در بازار جهانی پس از این‌که روز جمعه تحت تاثیر رشد ارزش دلار به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، اما همچنان پایین این مرز روانی مهم ماند.
به گزارش ايسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۶.۶۱ دلار رسید.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۹۷.۲۰ دلار رسید.
یک منبع آگاه از مذاکرات تجاری آمریکا و چین به رویترز اظهار کرد: به نظر می‌رسد این قرارداد به واقعیت نزدیک شده و تهدید تعرفه‌های آمریکا روی کالاهای چینی را رفع می‌کنند، زیرا پکن قول تغییرات اقتصادی ساختاری و حذف تعرفه‌های تلافی‌جویانه را داده است.
به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکتس"، دلار هفته گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و قیمت طلا را پایین برد اما ما اکنون شاهد معکوس شدن این روند هستیم.
اقتصاد جهانی همچنان رشد آهسته‌ای را تجربه می‌کند و بانک‌های مرکزی باید برای پشتیبانی از اقتصادهایشان مداخله کنند که برای طلا موقعیت مناسبی برای افزایش در میان‌مدت را فراهم می‌کند و راه‌حل برای پایان دادن به جنگ تجاری نیز به بهبود دورنمای رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
دلار در معاملات روز جاری حدود ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب افت کرد.
بر اساس گزارش رویترز، دلار از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرده سیاست پولی تحکیمی بانک مرکزی، عامل قوی شدن دلار و آسیب دیدن رقابت‌پذیری آمریکا بوده، تحت فشار کاهشی بیشتری قرار گرفته است.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد طلا ممکن است حمایت در محدوده ۱۲۸۹ دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در ۱۲۷۱ دلار قرار دارد عقب‌نشینی کند.
قیمت طلا روز جمعه تحت تأثیر صعود بازارهای سهام جهانی، به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد.
با افت قیمت طلا ذخایر صندوق "اس پی دی آی گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۱.۵۰ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش یک روز از دسامبر سال ۲۰۱۶ بود.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۵۵۷ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۵.۲۲ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۸۵۷.۶۵ دلار ایستاد.
 
کد مطلب: 103949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *