۰
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴

رایزنی مقامات ایران و روسیه در مورد ونزوئلا

دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور هماهنگی مواضع ایران و روسیه در قبال ونزوئلا امروز سه شنبه در رأس هیأتی وارد مسکو شد.
دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور هماهنگی مواضع ایران و روسیه در قبال ونزوئلا امروز سه شنبه در رأس هیأتی وارد مسکو شد.
به گزارش ايسنا، در این سفر قرار است محسن بهاروند با مقامات مختلف فدراسیون روسیه دیدار و درخصوص چگونگی هم‌افزایی درسطح بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کند.
روز گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در مورد آخرین تحولات ونزوئلا و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور و همچنین سفر اخیر معاون وزیر خارجه ونزوئلا به تهران، اظهار کرد: ما دقیقاً تحولات ونزوئلا را رصد می‌کنیم. معاون وزیر خارجه ونزوئلا چندی پیش ایران بود. گزارش مبسوطی از تحولات این کشور ارائه داد به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هنوز نیاموخته‌اند که باید در مرزهای خود باقی بمانند و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکنند. دخالت‌های غیرقانونی آنها در امور داخلی دیگر کشورها از جمله ونزوئلا باعث ایجاد بحران در آن کشورها می‌شود. سیاست‌های آمریکا در این زمینه محکوم است و نباید اجازه داد این سیاست‌های یک جانبه‌گرا و بی‌جا بتواند با موفقیت همراه شود.
قاسمی ادامه داد: دولت ونزوئلا، ارتش این کشور و همچنین مردم ونزوئلا تاکنون پایداری بسیاری داشته‌اند. ما با دولت قانونی ونزوئلا در تماس هستیم. این کار را از طریق نمایندگی خود در کاراکاس انجام می‌دهیم و با سایر کشورهایی که می‌توانند نقش مؤثری در این تحولات داشته باشند در تماس هستیم.
وی در همین چارچوب خبر داد که طی ساعات آینده مدیرکل آمریکای وزارت خارجه به مسکو سفر می‌کند و دستور کار مشخص این سفر موضوع ونزوئلا و آخرین تحولات این کشور است.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: دخالت بی‌جای آمریکا در امور دیگر کشورها شدیداً محکوم است و مقامات آمریکایی از جمله آقای جان بولتون حق ندارند این نوع دخالت‌ها را دخالت مشروع بدانند و به خود اجازه دهند در امور داخلی کشورها دخالت کنند.
 
کد مطلب: 104018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *