۰
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

ایوانکا گوش به زنگ باشد

رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد، برخی از مشاوران نزدیک رییس جمهور آمریکا از جمله دخترش در فهرست اولیه افرادی که قانون‌گذاران دموکرات به آنها نامه‌ای مبنی بر ارائه اسناد و مدارک مرتبط با تحقیقات فساد علیه رییس جمهور آمریکا ارسال کرده‌اند، قرار ندارند، اما ممکن است در فهرست بعدی نام ایوانکا ترامپ نیز قرار داشته باشد.
رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد، برخی از مشاوران نزدیک رییس جمهور آمریکا از جمله دخترش در فهرست اولیه افرادی که قانون‌گذاران دموکرات به آنها نامه‌ای مبنی بر ارائه اسناد و مدارک مرتبط با تحقیقات فساد علیه رییس جمهور آمریکا ارسال کرده‌اند، قرار ندارند، اما ممکن است در فهرست بعدی نام ایوانکا ترامپ نیز قرار داشته باشد.
به گزارش ايسنا، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نامه درخواست ارائه اسناد و مدارک مرتبط با تحقیقات این کمیته درخصوص کمپین، فعالیت‌های تجاری، نقل و انتقالات مالی و دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را برای بیش از 80 گروه، سازمان و افراد مختلف ارسال کرده است.
جرالد نادلر، رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: دموکرات‌ها مساله سوء‌استفاده از قدرت، فساد و ایجاد مانع در مسیر ایجاد عدالت از سوی ترامپ را بررسی خواهند کرد.
فهرست افرادی که دموکرات‌ها از آنها خواستار ارائه اطلاعات و مدارک برای تحقیقات فساد درخصوص رییس جمهور آمریکا شده‌اند شامل اعضای خانواده و معاونین ترامپ می‌باشد، اما علی‌رغم این‌که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ اخیرا به قانون‌گذاران اعلام کرده بود که وی بارها گزارشاتی را درباره پروژه برج ترامپ در مسکو به ایوانکا ترامپ، دختر رییس جمهور آمریکا ارائه داده بود، اما نام ایوانکا ترامپ در این فهرست قرار ندارد.
این فهرست اولیه همچنین شامل نام برخی از مقامات ارشد کاخ سفید از جمله جان کلی، رییس دفتر و گری کوهن، مشاور اقتصادی سابق ترامپ نمی‌باشد. هر دو مقام بیش از یک سال را در ارتباط بسیار نزدیک با ترامپ سپری کرده و نام آنها در کتاب‌ها و دیگر اسناد منتشر شده در خصوص وضعیت کاخ سفید ترامپ بارها ذکر شده است.
نادلر در ادامه این مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: تنها به خاطر این‌که نام برخی از افراد مرتبط با تجارت با دولت ترامپ در این فهرست اولیه قرار ندارد هیچ‌کس نباید نتیجه‌گیری کند.
وی افزود: تمامی افراد نامبرده شده در این فهرست در حال حاضر اطلاعاتی را به رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی و یا دادستان‌های فدرال منطقه جنوبی نیویورک در تحقیقات فسادشان ارائه کرده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر تنها چیزی که ما می‌خواهیم اطلاعاتی است که آنها در حال حاضر ارائه کرده‌اند تا بتوانیم سریع‌تر و بدون درخواست امتیازات ریاست جمهوری به آنها رسیدگی کنیم.
دموکرات‌های مجلس نمایندگان اعلام کردند که آنها بسیار مراقب هستند تا تحقیقات‌شان مداخله‌ای در تحقیقات مولر درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و همکاری احتمالی با کمپین ترامپ و همچنین تحقیقات فدرال به رهبری دفتر دادستانی آمریکا در منهتن ایجاد نکند.
نادلر درباره ایوانکا ترامپ گفت: ما ممکن است نام افراد دیگری را به این فهرست اضافه کنیم. ایوانکا ترامپ در فهرست اولیه قرار نداشت و این تمام چیزی است که می‌توانیم بگوییم. درخواست‌های بیشتری ممکن است ارائه شود و این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری به این فهرست اضافه شوند. قطعا ممکن است نام ایوانکا ترامپ نیز به این فهرست اضافه شود. همه چیز امکان‌پذیر است.
کمیته نادلر قصد دارد تا مشخص کند که آیا ترامپ با پیشنهاد احتمالی عفو یا تبانی با شاهدان و یا اخراج دشمنان در نظر گرفته شده از جمله جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی، مانع اجرای عدالت شده یا نه.
یکی از مقامات ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد که فهرست روز دوشنبه تنها گام اولیه درخواست ارائه اسناد و مدارک بوده و نامه‌های بیشتری در راه‌ است.
81 تن، آژانس و سازمان درباره این کمیته به عنوان گیرندگان نامه درخواست ارائه اسناد و مدارک نامبرده شده‌اند که شامل دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، پسران ارشد ترامپ و همچنین جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ می‌باشد.
نمایندگان کاخ سفید و وزارت دادگستری اعلام کردند که این درخواست‌های ارائه اسناد و مدارک مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در همین حال نادلر در بیانیه‌ای ترامپ را به طفره‌رفتن از مسئولیت به حملات روزانه‌اش به اصول و قوانین اساسی حقوقی و اخلاقی متهم کرد.
وی گفت: انجام تحقیقات درخصوص این تهدیدات علیه اجرای قانون وظیفه کنگره و عملکرد اصلی کمیته قضایی مجلس نمایندگان است. ما در این دو سال شاهد ایجاد خسارت و لطمه به نهادهای دموکراتیکمان بودیم و کنگره از انجام مسئولیت‌اش در این رابطه امتناع کرد.
 
کد مطلب: 104030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *