۰
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵

سند گام دوم انقلاب یک مانیفست است

امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری علی‌رغم اینکه آقای رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت با توجه به سوابق و خصوصیات او، وی را از این مقام برداشتند و تولیت قوه قضائیه را به او دادند تا این انتصاب با محتویات بیانیه گام دوم تطبیق کند.
سند گام دوم انقلاب یک مانیفست است
امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری علی‌رغم اینکه آقای رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت با توجه به سوابق و خصوصیات او، وی را از این مقام برداشتند و تولیت قوه قضائیه را به او دادند تا این انتصاب با محتویات بیانیه گام دوم تطبیق کند.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: سیره سیاسی امام باقر(ع) آموزه‌های قابل توجهی برای ما دارد و آن «نقطه عطف» است. وجود مقدس امام باقر(ع) در نقطه عطف تاریخ اسلام ظهور کردند –بنی‌امیه در حال سقوط بود و بنی‌عباس به قدرت نرسیده بود- و این نقطه عطف تحولی را در عرصه فکری و فرهنگی در جامعه دینی ایجاد کرد و این اقدام انقلابِ فرهنگی به وسیله امام باقر(ع) صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: تا آن روز مسلمانان در جنگ و جنایت بوده و در حکومت‌های جائرانه بنی‌مروان و بنی‌امیه زندگی و خیال می‌کردند اسلام تز قدرت است، اما موقعیتی پیش آمد که در طی انقلاب فرهنگی اسلام به شکل یک مکتب فکری و یک برنامه عملی و یک دین آسمانی در عمق عقاید مسلمانان باورمندانه جای بگیرد و وجود اقدس امام باقر(ع) از این نقطه عطف استفاده کردند. این بهره‌برداری از نقطه عطف در تاریخ هر انقلاب و جریان آموزه‌ای است که برای ما هم بیداری ایجاد می‌کند.
 
علم‌الهدی تصریح کرد: گذشت چهل سال از عمر این انقلابِ مقدسِ اسلامیِ پیروزمند برای ما نقطه عطف ایجاد کرد. در پایان چهل سال به موضعی از اقتدار جهانی رسیده‌ایم که قوی‌ترین قدرت‌های استکباری دنیا در مقام سلطه بر منطقه از ما شکست خوردند. 
 
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در حوزه پیشرفت علمی و فرآیندهای بالای فناوری به قله‌ای رسیدیم که از  میان کشورهای عقب‌مانده به میان کشورهای در حال توسعه و در مقابل کشورهای پیشرفته در دنیا قرار گرفتیم. استقلالی که در طول چهل سال گذشته پای آن ایستادیم برای آن عزیز و شهید و جان دادیم و در تأمین این استقلال در دنیا مرد و مردانه ایستادیم ما را به صورت تنها کشور و ملت مستقلی در آورد که خودمان برای خومان تصمیم می‌گیریم و هیچ قدرتی در دنیا برای ما تصمیم نمی‌گیرد؛ این نقطه عطف انقلاب ما پس از چهل سال است.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری با استفاده از نقطه عطف چهل سالگی انقلاب و به پیروی از امام باقر(ع)، بیان کرد: مقام معظم رهبری با انتشار بیاینه گام دوم انقلاب هم این نقطه عطف را به ما متذکر شدند و هم یک سند بالادستی برای چهل سال آینده در اختیار ما گذاشتند. در این بیانیه مشخص کردند هم‌اکنون کجای قضیه هستیم و هم‌چنین راهبرد چهل سال آینده را به عنوان یک سند بالادستی در جلوی ما گذاشتند.
 
وی با بیان این‌که «آرمان و هدف نهایی مشخص شده در این بیانیه ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی آمادگی جهانی برای ظهور امام زمان(عج) است»، عنوان کرد: با توجه به این هدف و آرمان مشخص‌شده، هرکسی -تحت عنوان مسئول اجرایی، قضایی، نماینده مجلس، نماینده ولی‌فقیه و کادر عملیاتی-  از این سند راهبردی تخلف کند یا خلاف این سند مسیر، جناح، حزب و جریان دیگری را انتخاب کند، خائن به ظهور امام زمان(ع) است.
 
علم‌الهدی افزود: اگر بنا شد از این راه نروید یا نگذارید مردم از این راه بروند یا با قدرت‌یابی‌ها مسئولیتی را به دست بگیرد و مسیر جامعه و مملکت را از این سند راهبردی عوض کنید، خائن به ظهور امام زمان هستید و در جهت تعجیل در فرج امام زمان(ع) خیانت کرده‌اید. سند راهبردی گام دوم انقلاب یک مانیفست است و چیز ساده‌ای نیست.
 
وی گفت: این‌گونه نیست که مقام معظم رهبری  یک نامه‌ای نوشتند و شما آن را رها کنید و دنبال کار خود بروید یا مثل کاری که با وصیت‌نامه امام (ره) انجام شد پس از گذشت 6 ماه تمام شود. این تمام شدنی نیست و قدم‌به‌قدم، هر مسئولی سر کار می‌آید و هر عنصری در کشور حرکتی را می‌پذیرد باید بیانیه گام دوم مقابل چشمش باشد، چراکه این بیانیه برای عمل‌کردن و تنظیم رفتار فردی و اجتماعی ماست، نه برای بیان قولی و لفظی و باید به این توجه کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به دو اقتضای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: اول این‌که مردمی که باید مسئول تعیین کنند – اعم از انتخاب رئیس جمهور، نماینده مجلس یا اعضای مجلس خبرگان رهبری- باید کسانی را انتخاب کنند که از نظر فکری و برداشتی با این سند سنخیت داشته باشند. هم‌چنین خود مقام معظم رهبری یا هر مقامی که می‌خواهد مسئولی را انتخاب کند باید مقتضیات این سند را کاملاً مدنظر قرار دهد.
 
وی با اشاره به هم‌زمانی انتخاب حجت‌اسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضایه و انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: مقام معظم رهبری علی‌رغم اینکه آقای رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت با توجه به سوابق و خصوصیات او، وی را از این مقام برداشتند و تولیت قوه قضائیه را به او دادند تا این انتصاب با محتویات این بیانیه تطبیق کند.
 
علم‌الهدی ادامه داد: لذا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب انتظار و تمنا از قوه‌قضائیه این است که مبارزه جدی‌تر با انواع فسادها در کشور داشته باشند و با یک تیزبینی جریان‌هایی را از قوه قضائیه در دستگاه‌های مختلف اجرایی و حکومتی کشور را به کار بگمارد که دست مفسد را همان لحظه اول بگیرند. مبارزه واقعی با فساد به وسیله دستگاه قضایی باید در دو بستر دستگاه‌های درون حکومتی که مفسد نفوذی در آن‌ها وارد شده انجام شود.
 
وی با اشاره به سخنان دو روز قبل رئیس‌جمهور در خصوص مشکل توزیع کالا در کشور، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! این مشکل توزیع از کجا آمده است؟ این مشکل توزیع از فساد در مدیریت و تدبیر آمد که امیدهای مردم را به باد داد. این‌که گفته می‌شود انبارها پر از کالای اساسی است و گوشت به طور وافر در انبارها دپو شده است، اما قشر ضعیف و آسیب‌پذیر مردم بیش از دو سه ماه است با این قیمت‌ها ذره‌ای گوشت به شکم زن و بچه‌شان نرسیده است، مگر غیر از فساد در توزیع است؟ مگر قصابی‌ها گوشت نمی‌فروشند؟ مگر گوشت کیلویی 120-130 هزار تومان به دست مردم داده نمی‌شود؟ چه کسی در میانه توزیع گوشت کیلویی 130 هزار تومان حضور دارد؟ آیا جز جریان مدیریت فاسد و مفسدی است که این کالا را به این شکل در اختیار یک مشت عناصر ناپاکِ دلالِ سودجوی زالوصفت قرار داده است؟ غیر از این کار چه کسی است؟ 
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: ما از اول می‌گفتیم فساد و داد می‌زدیم سوءمدیریت و سوء تدبیر. همانگونه که رئیس‌جمهور گفتند مشکل در توزیع است، باید این فساد و مشکل برطرف شود.
 
وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور نسبت به لزوم توجه بیش از پیش مردم به کمک به مستضعفان با شرکت هر چه بیشتر در جشن نیکوکاری و توجه به توزیع سریع این کمک‌ها در میان قشر مستضعف جامعه تأکید کرد و گفت: عید امسال برای کمک به مستضعفان با یک حرکت جهادی وارد جشن نیکوکاری شوید و با همت قیام کنید و برای قشر مستضعف شادی به وجود آوردید.
کد مطلب: 104203
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *