۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰

افزایش 20 میلیارد دلاری توسعه ایران و عراق

مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : حجم تجارت برای توسعه روابط تجاری بین ایران و عراق به 20 میلیارد دلار افزایش یافته و امیدواریم فارس از این سهم شرایط بهتری برای خود ایجاد کند.
مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : حجم تجارت برای توسعه روابط تجاری بین ایران و عراق به 20 میلیارد دلار افزایش یافته و امیدواریم فارس از این سهم شرایط بهتری برای خود ایجاد کند.
‌به گزارش ایسنا، ایرج موفق صبح شنبه 18 اسفندماه در آئین تکریم رئیس و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه دستورالعمل تولید به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: تفویض اختیارات از مسائل مهمی است که تمام اختیارات در مرکز به استان‌ها تفویض خواهد شد و تفویض اختیارات ثبت سفارشات به استان‌ها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های وزیر 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین مواد اولیه اختصاص یافته و ابلاغ شده و دوستان می‌توانند درخواست‌های خود را به سازمان تحویل دهند.
مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بیش از 900 میلیون تومان از محل رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شده و حدود 35 درصد تخصیص یافته و امیدواریم این رقم با حمایت بانک‌ها از بخش‌های تولید و تجارت و اصناف افزایش یابد.
موفق، لازمه‌ی تولید و اشتغال را برندسازی دانست و بیان کرد: مدیران دولتی و بخش خصوصی در استان فارس به سمت برندسازی حرکت کنند اگرچه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که باید ادامه یابد و با توجه به فعالیت 300 واحد صادراتی در فارس که 5 واحد صادرات خدمات فنی مهندسی فعالیت دارد نسبت به شرایط استان می‌تواند بیشتر شود و این تعداد افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از صادرات مواد معدنی خام در دستور کار وزارتخانه است، تصریح کرد: امیدواریم صادرات مواد معدنی با فرآوری و افزایش ارزش افزوده به گونه‌ای انجام شود که استان فارس سهم بیشتری از ارزش افزوده مواد معدنی کشور را نصیب خود کند.
مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دکتر همتی بالاترین امتیاز ارزیابی در سطح کشور داشتند و رتبه یک روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور را کسب کردند، اظهار کرد: مهندس رضازاده از سابقون سازمان و استان فارس است و با تجارب خوبی که دارد در این مدت که سرپرستی سازمان را تقبل کرده است امیدواریم به گونه‌ای عمل کند که شرایط از وضعیتی که هست عدول نکند و مرحله به مرحله در راستای توسعه گام‌های موثرتری برداشته شود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن قدردانی از علی همتی رئیس سابق، رضازاده به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس معرفی شد.
کد مطلب: 104237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *