۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱

بازگشت 167 هزار آواره سوری از لبنان

بیش از 167 هزار آواره سوری در 9 ماه گذشته و به دنبال برقراری ثبات و امنیت در سوریه از لبنان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.
بیش از 167 هزار آواره سوری در 9 ماه گذشته و به دنبال برقراری ثبات و امنیت در سوریه از لبنان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری لبنان 24 امروز (شنبه) اعلام کرد: این آمار که از سوی منابع مرتبط با بازگشت آوارگان اعلام شده، رقم قابل توجهی است.
برخی آوارگان سوری بر اساس هماهنگی های انجام شده در لبنان و ثبت نام به سوریه بازگشته و برخی نیز خودشان با توجه به بازگشت ثبات و امنیت به شهرها و خانه های خود باز می گردند.
در لبنان برخی جریان ها برای فرسایشی کردن بحران سوریه به دنبال اخلال در زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشور خود هستند.
آمریکا نیز مانع از بازگشت آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان در مثلث مرزی بین اردن، عراق و سوریه می شود.
گفته می شود که بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری به دنبال هشت سال بحران در سوریه وارد لبنان شده اند و اکنون یکی از اولویت های میشل عون رئیس جمهوری این کشور فراهم کردن زمینه بازگشت این افراد به کشورشان است.
با آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال 1389، از جمعیت 23 میلیون و پانصد هزار نفری این کشور 12 میلیون نفر آواره شدند که نزدیک به شش میلیون و پانصد هزار نفر از شهروندان سوریه به خارج این کشور (ترکیه، لبنان، اردن، مصر و برخی کشورهای اروپایی) رفتند و حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.
با توجه به شکست تروریست ها در اکثر نقاط سوریه و امن شدن این کشور در یکسال گذشته روند بازگشت آوارگان سوری از خارج نیز
سرعت بیشتری به خود گرفته است.
کد مطلب: 104273
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *