۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۱
خبرگزاری آسوشیتدپرس:

موساد از سیا هم جاسوسی می‌کند

در حالی که سران آمریکا تلاش می‌کنند تا همواره هرچه بیشتر روابط خود با رژیم صهیونیستی را افزایش دهند، مقامات اطلاعاتی آمریکا گزارش داده‌اند که اسرائیل حتی از سازمان اطلاعاتی آمریکا نیز جاسوسی می‌کند.
 خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی از همتایان آمریکایی خود، خبر داد.

آسوشیتدپرس در گزارش خود به چند نمونه از مواردی که در آن‌ها وسایل و تجهیزات ماموران اطلاعاتی آمریکا در تل‌آویو مخفیانه مورد بازرسی قرار گرفته، اشاره کرده و عنوان کرده است که سیا، موساد و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدامات می‌داند.

در یکی از این موارد سرپرست ماموران اطلاعاتی سیا در "تل‌آویو" متوجه می‌شود تجهیزاتی که از آن‌ها از تل‌آویو برای ارتباط گرفتن با دفتر سیا در "ویرجینیا" استفاده ‌می‌کرده، مخفیانه دستکاری شده است. این واقعه را ۳ تن از ماموران ارشد و سابق آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا شرح داده‌اند.

آسوشیتدپرس این رخداد را اینطور تعبیر می‌کند که سیا حتی در اسرائیل که دوست آمریکا به حساب می‌آید نیز در معرض مراقبت و پایش قرار دارد.

در موردی دیگر نیز که به نقل از ۲ مامور اطلاعاتی سابق دیگر آمریکا گزارش شده، یک افسر اطلاعاتی آمریکا پس از بازگشت به خانه خود در اسرائیل متوجه می‌شود که وسایل داخل یخچال وی جابجا شده است.

• اسرائیل تهدید اطلاعاتی درجه یک برای آمریکا

آسوشیتدپرس در ادامه می‌نویسد که این وقایع نشان‌دهنده واقعیتی است که بسیار شناخته‌شده اما کمتر بحث شده است. اینکه با وجود روابط پنهانی بین آمریکا و نزدیکترین متحدش در خاورمیانه و با وجود بیانیه‌هایی که مقامات و سیاستمداران آمریکایی دوستی خود با اسرائیل را ابراز می‌کنند، مقامات امنیت ملی آمریکا اسرائیل را به عنوان متحدی خرابکار و تهدیدی ضداطلاعاتی واقعی به شمار می‌آورند.

در ادامه این گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌شود که علاوه بر این موارد که در آن‌ها از خانه ماموران سیا جاسوسی شده بود، گزارش‌هایی از جاسوسی‌های مجرمانه ماموران اسرائیلی علیه افسران سیا وجود داشته است. در یکی از این موارد اسرائیل متهم به کشته شدن یک جاسوس مهم سیا در دوره جورج بوش، شده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا عنوان می‌کند که اسرائیل در بخش خاورنزدیک آژانس اطلاعاتی آمریکا به عنوان تهدید ضداطلاعاتی شماره یک آمریکا به حساب می‌آید.

این در حالی است که "لیر وینتراب" یکی از سخنگو‌های رژیم صهیونیستی در واشنگتن، از روابط بسیار نزدیک میان اسرائیل و آمریکا سخن گفته و عنوان کرده است: آژانس‌های اطلاعات و امنیت اسرائیل همکاری نزدیک، گسترده و مداومی را با همتایان آمریکایی خود دارد. آن‌ها شرکای ما در مواجه با بسیاری از چالش‌های دوجانبه هستند. هر حدس و گمان دیگری در این رابطه بی پایه و در تضاد با روح و عمل همکاری‌های امنیتی میان دو طرف است.

پیش از این هم اخبار و گزارشاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه هم آژانس اطلاعاتی آمریکا و هم آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس موسوم به ام‌آی۶، به عنوان زیرمجموعه‌ای از موساد و آژانس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.
کد مطلب: 1044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *