۰
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵

پوند دلار را عقب راند

پس از موافقت اتحادیه اروپا برای اعمال تغییراتی در برنامه برگزیت، ارزش پوند صعود محسوسی را تجربه کرد.
پس از موافقت اتحادیه اروپا برای اعمال تغییراتی در برنامه برگزیت، ارزش پوند صعود محسوسی را تجربه کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در دیدار با ترزا می، نخست وزیر انگلیس از موافقت اتحادیه اروپا با اعمال تغییراتی در برنامه نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد اما در عین حال به نمایندگان مجلس این کشور هشدار داد که این آخرین انعطاف است و شانس سومی وجود نخواهد داشت. مجلس انگلیس تاکنون دو مرتبه به برنامه‌های توافق شده دولت و اتحادیه اروپا رأی منفی داده است.
در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، پوند به امید اینکه تغییرات جدید برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس کافی هستند روند صعودی را در پیش گرفت به گونه‌ای که هر پوند با ۰.۵ درصد افزایش به ۱.۳۲۱۵ دلار رسید تا بازدهی خود در ۲ روز گذشته را به ۱.۵ درصد برساند.
در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۶۶۴۵ درصد افزایش یافت و اوراق ۲ ساله نیز با ثبت بازدهی ۲.۴۷۷ درصد به کار خود خاتمه داد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۷.۰۳۶ واحد رسید.
گرگ مک کانا، استراتژیست مؤسسه "مک کانا مکرو" گفت: کاهش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی مشخص، مقداری حس مثبت به بازار تزریق کرد و اندکی از نگرانی سرمایه گذاران نسبت به یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد جهانی کاست.
در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر پوند به ازای ۱.۱۷۴۰ یورو، ۹۱.۹۸۷۹ روپیه هند، ۱.۸۶۹۵ دلار استرالیا، ۱.۷۷۱۰ دلار کانادا، ۱.۷۹۱۷ دلار سنگاپور، ۱.۳۳۵۸ فرانک سوئیس، ۵.۳۹۴۷ رینگت مالزی، ۱۴۷.۱۴۱۲ ین ژاپن و ۸.۸۷۱۳ یوان چین مبادله شد.
کد مطلب: 104459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *