۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳

شناسایی متخلفان استفاده از ارز مرجع

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: اطلاعات همه کالاهایی که با ارز مرجع وارد شده در پورتال ارزی موجود است و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای برخی از آنها تشکیل پرونده داده است.
به گزارش مهر، مهدی غضنفری درباره اینکه چرا برخی از خودروها با ارز مرجع وارد شده‌اند، گفت : هر کالایی که با ارز مرجع وارد شده است اعم از قطعات یدکی و محصول ساخته شده باید قیمت گذاری آن با همین نرخ صورت گیرد و تخلف‌هایی گزارش شده که با تشکیل پرونده به تعزیزات معرفی شده است و این موضوع فقط شامل خودرو نیست.

وی افزود: حدود ۳ تا ۴ ماه ارز مرجع به برخی از کالاها داده شد و بعد از آن فقط به برخی کالاهای اساسی و دارو تعلق گرفت که بعضی از این وارد کنندگان شناسایی شده اند.

غضنفری تصریح کرد: سازمان حمایت به همه آنها مراجعه می کند و اگر گران فروشی کرده باشند باید مابه التفاوت را پرداخت کنند و هم مالیات آنها به شکل دیگری محاسبه می شود ، این موضوع استثناء ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازان متعهدند تعهد قبل از مصوبه سازمان حمایت یعنی ۱۲ مهر را مطابق با قیمت توافق شده قبلی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت خودرو پراید که حدود ۹۵ درصد قطعات آن در داخل تولید می شود، افزایش یافته است؟ گفت: قیمت تمام شده خودرو شامل قطعه و مواد اولیه خودروساز هم می شود.

غضنفری با اشاره به اینکه برای قانع کردن سازمان حمایت در افزایش قیمتها گاهی قطعه سازان و سازمان حمایت برای قانع کردن یکدیگر جلسه را ترک می کردند، گفت: هر جا این سازمان در کار کارشناسی خود اشتباه کرده باشد، آن را می پذیریم.
کد مطلب: 10446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *