۰
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴

بورس‌های جهانی بر ریل صعودی

پس از توافق نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا برای تغییرات جدید برگزیت، شاخص‌های بورسی جهان بالا رفتند.
پس از توافق نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا برای تغییرات جدید برگزیت، شاخص‌های بورسی جهان بالا رفتند.
به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، توافق به دست آمده اتحادیه و اروپا به مساله مرز بین ایرلند جنوبی و شمالی مربوط می‌شود. از آن جا که ایرلند عضو اتحادیه اروپا است اما ایرلند شمالی بخشی از انگلیس است، اختلافاتی بین دو طرف در خصوص مسائل مرزی پس از برگزیت وجود دارد.
با توافق به دست آمده، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با صعود ۰.۳۷ درصدی به کار خود خاتمه داد، شاخص "دکس" بورس فرانکفورت ۰.۷۵ درصد بالاتر رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس ۰.۶۶ درصد افزایش یافت و شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۰.۶۳ درصد افزایش بسته شد تا بازدهی خود را از ابتدای ماه جاری میلادی به ۳.۵۶ درصد برساند.
در آسیا نیز روند صعودی بورس‌ها ادامه یافت به گونه‌ای که شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های منطقه اسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن، ۱.۱۷ درصد جهش کرد. در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو بیش از ۲ درصد جهش کرد و شاخص "تاپیکس" نیز با افزایش ۱.۸۸ درصدی بسته شد. در چین شاخص‌های "شانگهای کامپوزیت" و "شنژن کامپوزیت" به ترتیب ۱.۶۱ درصد و ۱.۴۱ درصد افزایش یافتند.
در بین دیگر بورس‌های آسیایی، شاخص "کسپی" بورس سئول ۰.۸۹ درصد بالاتر رفت و در استرالیا شاخص "ای اس ایکس" با ۰.۴۱ درصد افزایش بسته شد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ نیز کار خود را با افزایش ۱.۳۳ درصدی به پایان رساند.
در بورس وال استریت نیویورک نیز روند صعودی کاملاً محسوس بود و همه شاخص‌های مهم رو به بالا حرکت کردند: شاخص "داوجونز" با افزایش ۰.۷۹ درصدی همراه شد، شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۲.۰۲ درصد افزایش بسته شد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" خود را ۱.۴۷ درصد بالاتر کشید.
در بازار نفت نیز قیمت‌ها افزایشی بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۵۶.۹۰ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۶۶.۶۱ دلار رسید.
کد مطلب: 104465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *