۰
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶

تلاش رسانه‌ای ترکیه برای جذب گردشگر

روزنامه‌های معتبر آلمانی و روس در گزارش‌های ویژه، مردم کشورهای خود را به بازدید از کشور ترکیه به عنوان بهشت گردشگران ترغیب کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، پس از آنکه نشریه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» که مهم‌ترین روزنامه سراسری آلمان است در گزارشی به جذابیت‌های گردشگری ترکیه پرداخت، این بار روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» روسیه نیز در شماره‌ای ویژه و ۱۶ صفحه‌ای، روس‌ها را به سفر هر چه بیشتر به ترکیه تشویق کردند.
نکته جالب اینجاست که این دو گروه رسانه‌ای مهمم در آلمان و روسیه در فاصله تنها یک هفته اقدام به انتشار شماره‌های ویژه برای تبلیغ گردشگری ترکیه کرده‌اند.
روسیه سال گذشته با ۵.۹۶ میلیون گردشگر، مهم‌تربن صادرکننده توریست به ترکیه بود و ۱۵.۱ درصد از کل گردشگران ورودی به ترکیه را روس‌ها تشکیل می‌دادند و پس از آن آلمانی‌ها با ۴.۵۱ میلیون توریست قرار داشتند.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور در سال گذشته در مجموع میزبان ۳۹.۵ میلیون گردشگر بود که از رشد ۲۱.۸۴ درصدی در مقایسه با آمارهای سال گذشته آن حکایت دارد.
روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» پرتیراژترین نشریه روسیه است و در شماره ویژه و ۱۶ صفحه‌ای خود به معرفی کشور ترکیه از زبان مهم‌ترین خبرنگاران روسیه پرداخته است و از مردم خواسته تعطیلات خود را در ترکیه سپری کنند.
کمیسیون سفر اروپا نیز چندی پیش اعلام کرد ترکیه که چند سالی با بحران جدی برای حفظ صنعت گردشگری خود رو به رو بود، در سال ۲۰۱۸ به بالاترین نرخ رشد در جذب توریست‌های خارجی در میان کشورهای اروپایی رسیده است و رشد ۲۳.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.
کد مطلب: 104613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *