کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش سرمایه هپکو اصلا به صلاح نیست

22 اسفند 1397 ساعت 15:58

استاندار مرکزی گفت: در شرایط کنونی افزایش سرمایه شرکت هپکو اصلا به صلاح این مجموعه نیست و چیزی جز هدر دادن تلاش های مجموعه مسئولان استان و آثار منفی، به دنبال نخواهد داشت.



استاندار مرکزی گفت: در شرایط کنونی افزایش سرمایه شرکت هپکو اصلا به صلاح این مجموعه نیست و چیزی جز هدر دادن تلاش های مجموعه مسئولان استان و آثار منفی، به دنبال نخواهد داشت.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، در خصوص بحث هایی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت هپکو گفت: به رغم تمام قول های سازمان خصوصی سازی در رابطه با عدم افزایش سرمایه شرکت هپکو، متاسفانه در مجمعی که اخیرا برگزار شده، تمامی این تعهدات زیر پا گذاشته شده و افزایش سرمایه این شرکت در دستور کار قرار گرفته است که به اعتقاد من این حرکت هیچ آثار مثبتی نخواهد داشت.
آقازاده با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت هپکو مشکلات این مجموعه را پیچیده تر می کند، اظهار کرد: در این خصوص مکاتباتی با شخص رئیس جمهور، سران سه قوه و نمایندگان استان صورت گرفته است. مطمئنا این افزایش سرمایه تمامی زحمات مجموعه مسئولین استان و اعضای این کارگروه را در طول این مدت به هدر خواهد داد؛ بنابراین هرچه زودتر باید این موضوع اصلاح شود. در شرایط فعلی افزایش سرمایه را اصلا به صلاح شرکت هپکو نمی بینیم و  این اقدام چیزی جز آثار منفی در بر نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه عملکرد کارگروه اشتغال در سال گذشته رضایت بخش نبوده است، گفت: در سال گذشته به شرایطی که انتظار داشتیم نتوانستیم دست پیدا کنیم و در کل عملکرد قابل دفاعی نداشتیم؛ اما در سال جاری عملکرد شورای اشتغال استان با مجموعه دستگاه های مربوط تا حد قابل قبولی از سال گذشته بهتر بوده است، ولی هنوز تنوانسته ایم به اهداف مطلوب برسیم.
وی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی و رونق تولید در استان مرکزی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: مجموعه استان در سال 97 با مشکلات مالی متعددی مواجه بود، اما خوشبختانه در بحث رونق تولید، به بیش از نیمی از واحدهای تولید استان تسهیلات پرداخت شده است و بیشتر از 1283 میلیارد تومان سهمی که داشته ایم، پرداخت کرده ایم که در ابتدای سال انتظار رسیدن به چنین موفقیتی را نداشتیم.
آقازاده در ادامه صحبت های خود گفت: این موفقیت به این دلیل است که از ابتدای سال این کارگروه با برنامه و حساب شده پیش آمد و برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات در این موفقیت نقش بسیاری داشتند. ما در سامانه رصد اشتغال کشور تا روز گذشته توانسته ایم با ایجاد 8 هزار و 936 فرصت شغلی به میزان بسیار زیادی به تعداد 10 هزار فرصت شغلی که برای استان مرکزی پیش بینی شده است نزدیک شویم که تا پایان سال جاری این مقدار افزایش خواهد داشت.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بحث اشتغال در سال آینده بسیار برای استان مرکزی مفید خواهد بود، اضافه کرد: از آنجایی که این کارگروه در بحث حمایت از صنایع و پرداخت تسهیلات در سال 97 توانسته است شرایط مطلوبی را ایجاد کند، یقینا در سال آینده تعداد اشتغال زایی استان مرکزی افزایش پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید در سال آینده به مانند سال 97 با برنامه های دقیق تر و کارشناسی شده جهت پیشبرد اهداف خود حرکت کنیم. امیدوارم با اذن مقام معظم رهبری و حمایت های مجلس شورای اسلامی، بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی در جهت افزایش رونق تولید استان و ایجاد فرصت های شغلی بهره کافی را ببریم.
آقازاده با تاکید بر اینکه می توان بسیاری از منابع صندوق توسعه ملی را به سمت رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال زایی در این حوزه سوق داد، افزود: به اعتقاد من این موضوع هیچ اشکالی ندارد و مطمئنا حرکت در جهت رونق کشاورزی، حرکت به سمت بیراهه نیست، بلکه دقیقا پول خود را در جای مناسبی سرمایه گذاری کرده ایم. استان مرکزی از جمله استان هایی است که تلاش دارد تسهیلات اشتغال پایدار را علاوه بر بخش های صنعتی، به سمت دامداری ها و مرغداری ها نیز سوق دهد.
استاندار مرکزی عملکرد اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان را در سال 97 را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: هرچند در این زمینه گاها ضعف ها و کوتاهی هایی مشاهده می شد، اما خوشبختانه به لطف همکاری همه مسئولین توانسته ایم عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای بگذاریم و انتظارات دولت را در این زمینه برآورده کنیم.
استاندار مرکزی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درخصوص پرداخت تسهیلات بیمارستان ولیعصر(عج)، گفت: بر اساس پیگیری های خوبی که اخیرا در این رابطه انجام شده است، اولین قسط این مجموعه به مبلغ 17 میلیارد تومان از مجموع 50 میلیارد تومان بزودی پرداخت خواهد شد که امیدواریم با پرداخت کامل این تسهیلات بتوانیم تا پایان سال آینده بیمارستان ولیعصر را به بهره برداری برسانیم.
 


کد مطلب: 104614

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/104614/افزایش-سرمایه-هپکو-اصلا-صلاح-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir