۰
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲

قیمت نفت رکورد زد

قیمت نفت برنت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ادامه کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرد.
قیمت نفت برنت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ادامه کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرد.
به گزارش ايسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت در معاملات صبح بازار آسیا به ۶۷.۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بود. همچنین بالاترین سطح قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون به‌شمار می‌رود. قیمت نفت برنت آخرین بار با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه، به ۶۷.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت روز گذشته، به ۵۸.۳۸ دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به بالاترین سطح قیمت از نوامبر گذشته تاکنون به‌شمار می‌رود.
معامله‌گران اظهار کردند که افت غیرمنتظره سطح ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور نیز از افزایش قیمت‌ها پشیتبانی کرد.
به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، محدود شدن ذخایر جهانی تحت تأثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، حمایت بیشتری از رشد قیمت‌های نفت فراهم کرده است.
اوپک و برخی از تولید کنندگان غیر اوپک شامل روسیه از ابتدای امسال با هدف محدود کردن اشباع عرضه در بازار جهانی و تقویت قیمت‌ها تولیدشان را کاهش داده‌اند.
در ونزوئلا تولید و صادرات نفت با بحران سیاسی و اقتصادی که قطع گسترده برق و کمبود عرضه را به دنبال داشته، مختل شده است و همزمان واشنگتن نیز همکاری با دولت ونزوئلا از جمله شرکت نفتی PDVSA را برای شرکت‌های آمریکایی ممنوع کرده است.
در بحبوحه اوضاع آشفته ونزوئلا، یک منبع نفتی از انفجار دو مخزن نگهداری نفت در شرق این کشور در روز چهارشنبه خبر داد.
بر اساس گزارش رویترز، گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد: ذخایر نفت این کشور هفته گذشته که پالایشگاه‌ها تولیدشان را بالا بردند ریال کاهش پیدا کرده است.
ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۴۹.۰۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۲.۷ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. تولید نفت آمریکا نیز به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید.
 
کد مطلب: 104644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *