۰
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰

لاف زنی دوباره پمپئو درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار چند پیام توییتری، مواضع ضدایرانی خود را این بار با ادعاهایی درباره دست داشتن ایران در حمله علیه "شهروندان اسرائیلی" و نفوذ ایران در "جریان‌های شورشی یمن" مطرح کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار چند پیام توییتری، مواضع ضدایرانی خود را این بار با ادعاهایی درباره دست داشتن ایران در حمله علیه "شهروندان اسرائیلی" و نفوذ ایران در "جریان‌های شورشی یمن" مطرح کرد.
به گزارش ايسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی توییتری با حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد: " باری دیگ، شهروندان اسرائیلی از سوی تروریست‌های غزه که از سوی اربابان خود در تهران مسلح و تأمین مالی می‌شوند مورد حمله قرار گرفته‌اند. ما در کنار متحدمان باقی می‌مانیم. اسرائیل حق دارد که از شهروندان خود حمایت کند".
وی سپس به دنبال رأی مجلس سنای آمریکا برای پایان بخشیدن به حمایت آمریکا از ائتلاف عربی در یمن، ادعای خود را درباره حمایت ایران از نیروهای انصارلله یمن مطرح کرده و نوشت: "راه آرام کردن رنج موجود در یمن، طولانی کردن درگیری از طریق محدود کردن شرکایمان نیست بلکه از طریق به عمل آوردن حمایت مورد نیاز آن‌ها برای شکست دادن نیروهای شورشی تحت حمایت ایران و تأمین صلح کامل است".
وی در پی این ادعای خود، درباره راهکار متوقف کردن آن‌چه نفوذ ایران در یمن خواند در پیام توییتری دیگری نوشت: " حمایت از تلاش‌های متحد در یمن برای متوقف کردن ایران از گسترش حاکمیت خود از تهران تا دریای مدیترانه و تبدیل یمن به کشوری دست‌نشانده، ضروری است".
به گزارش ایسنا، این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شوند که ایران علیرغم دعوت نشدن به نشست صلح یمن در استکهلم، از حامیان اصلی صلح در این کشور بوده و همواره خواهان توقف جنایت علیه یمن از سوی ائتلاف عربی و متحدان، آمریکا بوده است.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در آذرماه درباره برگزاری این نشست و پایان بخشیدن به جنایت علیه یمن در پیامی توییتری نوشته بود: ایران از توافق اولیه به دست آمده میان طرف‌های یمنی در استکهلم تحت سرپرستی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل استقبال و به‌طور قوی از ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقات نهایی در خصوص تمامی مسائل حمایت می‌کند.
کد مطلب: 104681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *