۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲

سیل آب و برق ۳۱ روستا را قطع کرد

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بخشی از شهر انگوت گرمی سبب قطع شدن آب و برق در ۳۱ روستا شد.
بارش باران سیل‌آسا عصر امروز در شهر انگوت به تأسیسات شهری و مزارع و باغات روستاییان نیز خسارت وارد کرد و سبب جاری شدن سیل در منطقه دره‌رود و سامبورچایی انگوت شد.

جاری شدن سیل همچنین چندین راه روستایی را مسدود و چند دهنه پل را نیز تخریب کرد و خساراتی را به منازل روستاییان وارد کرد.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: بر اثر جاری شدن سیل برخی از منازل روستایی و اراضی کشاورزی در ۱۸۴ روستا خسارت دیدند و امدادرسانی برای حادثه‌دیدگان به سرعت آغاز شده است.

عزیز صحرایی افزود: به صورت دقیق خسارت وارده بر اثر جاری شدن سیل مشخص نشده ولی پیگیر هستیم تا میزان خسارات وارده مورد ارزیابی نهایی قرار بگیرد.

سیل یک ماه پیش نیز در انگوت گرمی بیش از پنج میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته بود.

جاری شدن سیل همچنین به بخشی از اماکن دامی و روستایی در مناطق اطراف گرمی خسارت وارد کرد و سبب آبگرفتگی برخی از واحدهای تجاری و مسکونی شهر گرمی شد.

به گزارش فارس، همچنین در بیست و دومین روز از فصل پاییز و با کاهش محسوس دما در مشگین‌شهر اولین بارش برف در ارتفاعات این شهرستان بر زمین نشست.

به دنبال سرمای هوا و کاهش یکباره دمای هوای در مشگین‌شهر در روستاهای موییل و دیزو و نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر برف بارید و منطقه سفیدپوش شد.

بارش برف سبب اختلال در روند کوچ پاییزه ساکنان عشایرنشین منطقه شده و در رفت و آمد آنها اختلال ایجاد کرده است.

هر چند اهالی روستاهای همجوار از بارش برف و نذورات جوی خوشحال شدند ولی به نظر می‌رسد سرمای زودرس در بخش‌هایی از استان اردبیل دامداران و برخی از کوچ‌نشینان عشایر را با مشکلاتی گریبانگیر کرده است.
کد مطلب: 10475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *