۰
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

لزوم ارائه برنامه مقابله با سیلاب در تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از لزوم ارائه برنامه آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلاب در تهران با محوریت دو خیابان شریعتی و ولیعصر خبر داد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از لزوم ارائه برنامه آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلاب در تهران با محوریت دو خیابان شریعتی و ولیعصر خبر داد.
به گزارش ایسنا،آرش میلانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به روز جهانی حفاظت از رودخانه و روز جهانی آب گفت: از شهروندان تهرانی می‌خواهم در ایام نوروز هنگامی که به حوزه‌های آبی سفر می‌کنند بحث مدیریت زباله و پسماند را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ متر مکعب آب از رودخانه‌های کرج، جاجرود و غیره برای مصرف شهروندان تهرانی اختصاص می‌یابد گفت: سالانه ۱۲۳ میلیون متر مکعب روان آب از دره‌های مشرف به شهر تهران وارد می‌شود که پس از عبور از کانالهای شهری در اثر بارشها حجم آنها سه برابر می‌شود و تقریباً به ۴۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد اما کیفیت لازم را ندارد.
میلانی با اشاره به اهمیت عدم وقوع سیلاب در تهران گفت: با توجه به آثار تغییرات اقلیمی در شرایط سیل خیزی حوزه‌های آب خیز مشرف به شهر تهران، شهرداری تهران می‌بایست برنامه آمادگی خود در برابر سیلاب در تهران را به خصوص در محور خیابان ولیعصر و شریعتی ارائه دهد.
وی افزود: شهرداری می‌بایست برنامه عملیاتی خود برای بهبود و عملکرد شبکه‌های اصلی و فرعی، شبکه پایش کمی و کیفی بارش و روان آب‌ها را ظرف مدت دو ماه به شورا بدهد تا بدانیم آمادگی شهرداری در برابر سیلابهای غیرمترقبه با محوریت خیابان ولیعصر و شریعتی تا چه میزان است؟.
کد مطلب: 104777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *