۰
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

90 خانه پلاک قرمز در هرندی پلمب شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در طرح جمع آوری و ساماندهی معتادین محله های شوش، مولوی و هرندی ٩٠ خانه پلاک قرمز پلمب شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در طرح جمع آوری و ساماندهی معتادین محله های شوش، مولوی و هرندی ٩٠ خانه پلاک قرمز پلمب شدند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سردار حسین رحیمی افزود: ٩ هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در جنوب پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از روزی که طرح پاکسازی مناطق هرندی و شوش و مولوی آغاز شد، یکهزار و ٨٠٠ اکیپ متشکل از هزار نیروی پلیس آغاز به کار کرد.
رحیمی با بیان اینکه 6 هزار و 64٩ معتاد متجاهر در منطقه هرندی جمع آوری شد، تصریح کرد: 131 نفر از این افراد زن هستند.
وی افزود: 237 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و 195 منزل که پاتوق معتادان بوده شناسایی شد و 90 منزل و 657 اتاق این منازل پلمپ شدند و با دستور مقام قضایی آب، برق و گاز این منازل به صورت کامل قطع شد.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه 20 منزل پلاک قرمز دیگر در حال بررسی و پلمپ شدن است، بیان کرد: 219 نفر از معتادان اتباع خارجی و همچنین 148 خانواده بی بضاعت در این محله وجود دارند که در معرض خطر هستند و با هماهنگی‌های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شد تا به معیشت آنان رسیدگی شود.
وی افزود: 17 مسجد در این محل در حال فعالیت فرهنگی هستند و 9 کلاس آموزشی توسط معاونت اجتماعی پلیس تهران تشکیل شده است.
رحیمی با بیان اینکه 14 مرکز DIC (مرکز گذری کاهش آسیب) در این منطقه وجود دارد; از تمام پایتخت برای تهیه قرص به آنجا مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: متمرکز شدن این مراکز در این محله کار ما را مختل کرده است؛ از بهزیستی می خواهیم که این مراکز را در سطح شهر تهران پراکنده کند.
رحیمی در پایان گفت: با درخواست از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا به معتادان متجاهری که سنشان کمتر از 18 سال است رسیدگی کنند زیرا در مجموع یکهزار و 5٠٠ معتاد متجاهر وجود دارد که سازمان بهزیستی آنان را تعیین تکلیف نکرده است.
کد مطلب: 104799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *