۰
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸

پاریس به دو شهر گران جهان پیوست

نتایج یک بررسی انجام شده حاکی است که پاریس به جمع گران قیمت‌ترین شهرها برای زندگی افراد جلای وطن کرده، پیوسته و در کنار سنگاپور و هنگ کنگ قرار گرفته است.
نتایج یک بررسی انجام شده حاکی است که پاریس به جمع گران قیمت‌ترین شهرها برای زندگی افراد جلای وطن کرده، پیوسته و در کنار سنگاپور و هنگ کنگ قرار گرفته است.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس به عنوان تنها شهر منطقه یورو در میان 10 شهر برتر این فهرست، از رتبه دوم گران‌ترین شهر در سال گذشته و رتبه هفتم در دو سال گذشته، ارتقا درجه یافته و عنوان یکی از سه شهر گران را به خود اختصاص داده است.
نتایج بررسی‌های شرکت انگلیسی «واحد اطلاعات اکونومیست» نشان می‌دهد که زندگی در پاریس بسیار پرهزینه است، به طوری که هزینه یک کوتاهی معمولی موی سر برای بانوان 120 دلار تمام می‌شود و یک دست کت و شلوار کاری برای مردان حدود 2 هزار دلار هزینه در بر دارد.
واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد که این برای نخستین بار در بیش از سه دهه مطالعات این شرکت است که سه شهر در یک جایگاه برابر قرار می‌گیرند.
10 شهر گران در این فهرست به شهرهای آسیایی و اروپایی تعلق دارد، به‌طوری که شهرهای اوزاکا و ژنو در رده پنجم، سئول و کپنهاگ در رده هفتم و زوریخ در رده چهارم هستند.
همچنین گران‌ترین شهرها در آمریکای شمالی، به شهرهای ایالات متحده اختصاص یافت، به طوری که شهر نیویورک رتبه هفتم این فهرست را به دست آورد و شهر لس آنجلس نیز در کنار شهر تل آویو به رتبه دهم رسید.
در این تحقیق، 133 شهر در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت و افزایش نرخ ارز، تورم، کاهش نرخ برابری پول و ناآرامی های سیاسی در رتبه‌بندی سال جاری موثر واقع شد.
در این بررسی، 400 مورد قیمت 160 محصول و خدمات شامل غذا و نوشیدنی، لباس، اجاره آپارتمان، حمل و نقل، تحصیل و تفریحات مورد قیاس قرار گرفت.
این مطالعه با هدف کمک به شرکت‌ها برای محاسبه بسته‌های جبران خسارت و تخصیص کمک مالی به مسافران تجاری و مهاجران مشغول به کار، انجام شده است.
همچنین نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که شهر کاراکاس در بحبوحه نزاع قدرت در ونزوئلا که این کشور را به ورطه بحرانی عمیق سوق داده است، شهر دمشق در سوریه را کنار زد و ارزان‌ترین شهر دنیا نام گرفت.
بعلاوه، شکاف اقتصادی آسیا در این تحقیق مورد تاکید قرار گرفت، به طوری که شهرهایی چون بنگلور (با رتبه 129)، کراچی (با رتبه 127)، شهر چنای در هند (با رتبه 125) و دهلی نو (با رتبه 123)، در کنار هم در رده های پایین قرار گرفتند.
کد مطلب: 104912
برچسب ها: پاریس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *